عصر بازار

عاشقانه‌ی سرمایه‌گذار اماراتی برای ایران

عصر اعتبار- «ایران را دوست دارم و در مشهد عاشق آن شدم. معتقدم ایران جواهری در صنعت گردشگری جهان است، برای همین می‌خواهیم همکاری‌های زیادی با این کشور منحصر به فرد داشته باشیم.»

عاشقانه‌ی سرمایه‌گذار اماراتی برای ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این جمله‌های احساسی یک سرمایه‌گذار عرب است، عماد الیاس، عضو هیات مدیره و مدیر اجرایی گروه‌ جدید هتل‌های زنجیره‌ای در خاورمیانه. گروهی که دو سال پیش از یک بِرَند بزرگ هتلداری در امارات بیرون آمد و درحال حاضر فقط در شهر دبی حدود 4000 اتاق دارد. این گروه به تازگی کار ساخت هتلی پنج ستاره را در شهر مشهد آغاز کرده، به همین دلیل هم الیاس، زمان زیادی را در ایران سپری کرده و در این مدت شیفته کشوری شده که اکنون آن را به یک جواهر تشبیه می‌کند. 

    به گزارش ایسنا، این سرمایه گذار بیش از 40 سال در زمینه هتلداری تجربه دارد و درباره علت سرمایه‌گذاری این گروه زنجیره‌ای در ایران، گفت: ما دانش و تجربه بین‌المللی داریم و در بسیاری از زنجیره‌های بین‌المللی هتل کار کرده‌ایم. منطقه را خیلی خوب می‌شناسیم و فکر می‌کنیم می‌توانیم در ایران کار کنیم.

    او که برای حضور در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به تهران آمده است، اظهار کرد: شخصا تمایل دارم ایران، مسیری را که ابوظبی و دبی در پیشرفت صنعت گردشگری تجربه کرد، طی کند. البته منظورم کپی کردن نیست، ولی معتقدیم ایران می‌تواند در این مسیر حتی بهتر پیش برود.

    الیاس، تصاویری از نوار ساحلی، جنگل‌ها و دریاچه‌های ایران به همراه نمایی از پرسپولیس در کنار خوراک ایرانی را به دیگر سرمایه‌گذاران خارجی نشان داد و با ابراز احساسات نسبت به این تصاویر، گفت: این‌ها واقعا بی‌نظیرند. هیچ کشوری گوشتی با کیفیت ایران ندارد. معتقدم این کشور با ظرفیت غنی در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، کیفیت بالای خوراک ایرانی و  مردم مهمان‌نوازش می‌تواند در مسیر پیشرفت صنعت گردشگری قرار گیرد.

    این سرمایه‌گذار سپس به اظهارات اخیر مقامات ایرانی درباره تهسیل کردن راه ورود و فعالیت سرمایه‌گذاری در ایران، اشاره کرد و افزود: مقامات این کشور با این مشوق‌ها طبیعتا می‌خواهند سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنند. این کار خیلی جالب و البته مثبت است، ولی آن‌ها باید استاندارد و نگاه جهانی هم داشته باشند و ملاحظاتی را در نظر بگیرند. برای توسعه صنعت گردشگری لازم است پروازهای چارتر که امکان سفر هوایی ارزان قیمت را فراهم می‌کند و قطارهای سریع و با کیفیت در این کشور برقرار شود و هتل‌های موجود را نیز تعمیر و بازسازی کنند.

    الیاس گفت: ایده‌ی ما ساخت هتل‌های 5 ستاره در ایران است، اما طبیعتا این کشور با پیش‌بینی‌هایی که برای ورود گردشگر خارجی کرده، به هتل‌های 4 ستاره هم نیاز دارد. علاوه‌بر این 70 درصد جمعیت ایران زیر 30 سال است و آن‌ها حتما به امکانات تفریحی نیاز دارند. پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذارانی که به کار در ایران تمایل دارند، به فضای داخلی و نیازمندی‌های مردم آن بیشتر توجه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو