عصر بازار

روحانی در تماس تلفنی با رئیس جمهور ونزوئلا:

کاهش مازاد عرضه نفت برای کشورهای تولید کننده امری اساسی است

عصر اعتبار- وزیر نفت ونزوئلا گفت: در جریان تماس تلفنی اخیر روسای جمهور ایران و ونزوئلا، حسن روحانی به همتای ونزوئلایی خود گفته که کاهش مازاد عرضه فعلی نفت برای کشورهای تولید کننده امری اساسی است.

کاهش مازاد عرضه نفت برای کشورهای تولید کننده امری اساسی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به نیکولاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود گفته که افزایش قیمت نفت و تثبیت بازار امری اساسی است.

    الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا گفت، اوپک در طی 9 ماه آینده قیمت نفت را تقریبا 10 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.
    دل پینو گفت: «رقم بین 60 و 70 دلار قیمت بهینه ای است که باید هر بشکه نفت داشته باشد... دولت (ونزوئلا) در تلاش است تا به این هدف دست یابد.»
    چنین افزایش قیمتی موجب افزایش سالیانه صدها میلیون دلاری دولت ونزوئلا خواهد شد که روزانه 2.4 میلیون بشکه نفت تولید می کند و دهمین تولید کننده بزرگ نفت جهان به شمار می رود.
    دل پینو افزود، موفقیت ایران و ونزوئلا در مذاکرات مربوط به انعقاد توافقی در درون اوپک برای پایین آوردن میزان تولید نفت پیشرفت مهمی است که می تواند منجر به تثبیت بیشتر قیمت نفت شود.
    وی خاطر نشان کرد که در جریان تماس تلفنی اخیر روسای جمهور ایران و ونزوئلا، حسن روحانی به همتای ونزوئلایی خود گفته که کاهش مازاد عرضه فعلی نفت برای کشورهای تولید کننده امری اساسی است.
    روحانی گفته: «همه کشورها باید به کمیته کارشناسان (اوپک) کمک کنند تا در نشست ماه نوامبر تصمیماتی بگیرد که موجب افزایش قیمت ها شود.» وی اضافه کرده که کشورهای عضو اوپک همچنین باید با تولید کنندگان غیر عضو اوپک برای تثبیت بازار مذاکره کنند.
    ونزوئلا هفته گذشته از تصمیم اوپک برای کاهش تولید خود به رقم 32.5 میلیون بشکه در روز حمایت کرد. اوپک هم اکنون روزانه حدود 33.24 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
    اکثر صادر کنندگان نفت در آمریکای لاتین به شدت از کاهش قیمت های جهانی نفت که از اواخر سال 2014 آغاز شده آسیب دیده اند. افت قیمت نفت به خصوص ونزوئلا را با یکی از بدترین بحران های اقتصادی دهه های اخیر مواجه ساخته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی