عصر بازار

صادرات تعاونی‌های مرزنشین به ۵۷۰ میلیون دلار رسید

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون می‌گوید: صادرات تعاونی‌های مرزنشین رشد قابل توجهی پیدا کرده و این رقم از ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از ۵۷۰ میلیون دلار رسیده است.

صادرات تعاونی‌های مرزنشین به ۵۷۰ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری  اظهار کرد: سال گذشته حجم صادرات تعاونی‌ها یک میلیارد و 700 میلیون دلار بود و برای امسال هدفگذاری 2.5 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

    وی با اشاره به ثبت و تشکیل460 تعاونی‌ مرزنشین در کشور، افزود: از این تعداد، 350 تعاونی فعالند که برای یک میلیون و 700 هزار نفر از اعضای آنها کارت الکترونیکی صادر شده و تمام فعالیت مرزنشینان در قالب کارتهایی است که در اختیار آنها قرار دارد.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از کاهش معافیت مالیاتی واردات کالا به 70 درصد خبر داد و گفت: قبلا میزان معافیت مالیاتی برای کالاهایی که به کشور وارد می‌شد تا 100 درصد بود ولی با مصوبه اخیر هیات دولت این میزان تا 70 درصد کاهش یافته است.

    به گفته کلانتری افزایش معافیت مالیاتی برای تعاونی‌ها به ویژه مرزنشینان موجب سودآوری بیشتر آنها خواهد شد.

    وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای تعاونی‌ها و ارتقای فعالیت و عملکرد آنها در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین تعداد اعضای هر تعاونی 100 نفر است و برای آنکه فعالیت تعاونی‌ها توسعه یابد این تعداد باید افزایش پیدا کند.

    معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از صحبتهای خود تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی را یکی از برنامه‌های جدی دولت دانست و گفت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه تعاونی‌ها، برنامه تقویت تعاونی‌های روستایی و دهیاری، ساماندهی و ارتقاء عملکرد تعاونی‌های مصرف و بازسازی و اصلاح امور تعاونی‌های مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

    کلانتری در پایان ترویج فرهنگ تعاون را موجب تقویت کار جمعی دانست و گفت: اگر به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور می‌اندیشیم و خواهان گسترش فرهنگ تعاون هستیم، باید با فقر و بیکاری و رکود مبارزه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو