عصر بازار

سفیر ایران در پاکستان:

تسهیلات در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران خارجی مهیا است

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ملاقات رئیس شورای سرمایه گذاری و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اقتصادی، با اشاره به فراهم بودن تسهیلات برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد چابهار، خواستار حضور فعال تر بازرگانان پاکستانی در این منطقه شد.

تسهیلات در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران خارجی مهیا است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' در دیدار با 'مفتاح اسماعیل'، با تاکید بر تعیین نقشه راه برای همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان ، خواستار اجرایی کردن توافقات دو کشور از جمله یادداشت تفاهم سرمایه گذاری دو کشور و رفع برخی موانع موجود در این مسیر شد.
    هنردوست همچنین با اشاره به علاقمندی ایران برای حضور در طرح های مربوط به پروژه بزرگ راهروی اقتصادی چین- پاکستان، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و توانایی قابل توجهی برای توسعه زیر ساخت ها ،ساخت نیروگاه ها ، خطوط انتقال برق و نیز تامین انرژی مورد نیاز پاکستان دارد و می تواند نقش مهمی در اجرا و تکمیل طرح های این راهروی اقتصادی ایفا کند.
    سفیر کشورما همچنین تاکید کرد که ایران آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن میزان برق صادراتی به پاکستان را به سه هزار مگاوات برساند.
    هنردوست همچنین ضمن اعلام خبر از سرگیری قریب الوقوع مبادلات بانکی میان ایران و پاکستان، اظهار داشت با توجه به از سر گیری قریب الوقوع همکاری های بانکی دو کشور لازم است دو طرف در اسرع وقت مقدمات زمینه های افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری را فراهم کنند.
    وی ابراز امیدورای کرد با تعیین زمان مشخصی از سوی پاکستان برای برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به میزبانی تهران، تحرک بیشتری در همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور انجام شود.
    هنردوست در این دیدار با تاکید بر تعیین نقشه راه برای همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان ، خواستار اجرایی کردن توافقات دو کشور از جمله یادداشت تفاهم سرمایه گذاری دو کشور و رفع برخی موانع موجود در این مسیر شد. وی با اشاره به فراهم بودن تسهیلات برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی در چابهار، خواستار حضور فعال تر بازرگانان پاکستانی در این منطقه شد.
    وی با اشاره به اینکه داشتن اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آداب و زبان و منافع مشترک از جمله عواملی است که روابط ایران و پاکستان را از دیگر کشورها متمایز می سازد، اظهار داشت: با این وجود شاهدیم که حجم مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان قابل مقایسه با مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورهای همسایه نیست و در سطح پایین تری قرار دارد.
    مفتاح اسماعیل دستیار ویژه اقتصادی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادهای ارائه شده از سوی سفیر کشورمان مبنی بر افزایش مبادلات هیات های تجاری، برگزاری کمیسیون مشترک و همکاری های دو کشور در زمینه احداث زیر ساخت ها ،نیروگاهها و خطوط انتقال انرژی ، تاکید کرد یکی از مشکلات اصلی در مسیر افزایش مبادلات و همکاری های اقتصادی دو کشور، موانع مالی و بانکی است که اگر بر طرف شود شاهد تحولی محسوس در حجم همکاری های اقتصادی دو کشور خواهیم بود.
    رئیس شورای سرمایه گذاری پاکستان در این ملاقات از تلاش های سفارت کشورمان برای تقویت همکاری های دو کشور در حوزه سرمایه گذاری و افزایش روابط بازرگانی دو جانبه تشکر و اظهار داشت :دولت پاکستان بسیار علاقمند به تحکیم مناسبات تجاری و سرمایه گذاری با ایران است و نخست وزیر پاکستان همواره توسعه اقتصادی ایران را تحسین می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو