عصر بازار

آمریکا محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شرکت‌های خارجی با ایران را لغو کرد

عصر اعتبار- وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار یک دستورالعمل جدید اعلام کرد:‌ معاملات با ایران بر پایه‌ دلار که پیش از این ممنوع بودند تا زمانی‌که وارد نظام مالی آمریکا نشود، آزاد خواهند بود.

آمریکا محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شرکت‌های خارجی با ایران را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته یک دستور العمل جدید برای تجارت صادر کرد که بر اساس آن، برخی داد و ستدهای ممنوعه بر پایه‌ی دلار توسط موسسات بانکی برون مرزی، با ایران، تا زمانی که وارد نظام  مالی آمریکا نشوند، آزاد هستند.

    طبق این دستورالعمل جدید، شرکت‌ها و موسسات خارجی آزادی بیشتری برای تجارت با ایران به دست خواهند آورد.

    این تصمیم جدید که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا اتخاذ شده است همچنین موجب لغو محدودیت‌های معاملات خارجی با شرکت‌های ایرانی می‌شود که در کنترل افرادی هستند که همچنان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

    دستور العمل جدید وزارت خزانه داری می‌گوید که معاملات خارجی با نهادهایی که تمام یا بخشی از مالکیت آنها در اختیار افراد حاضر در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، لزوما شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند.

    به گزارش رویترز، با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) در ماه ژانویه 2016 که موجب لغو تحریم‌های ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور شده است، واشنگتن همچنان تحریم‌های خود را علیه افراد و شرکت های ایرانی خاصی حفظ کرده است.

    تصمیم جدید وزارت خزانه داری آمریکا در پی افزایش شکایت های ایرانی در خصوص رفع نشدن تحریم‌ها پس از اجرای برجام و پایبند نبودن آمریکا به تعهداتش و در نتیجه ادامه نگرانی شرکت‌های خارجی برای تعامل با ایران اتخاذ شده است. وزارت خزانه‌داری تاکید کرد که به تمامی تعهدات خود عمل کرده و رفتار ایران را برای عدم تمایل شرکت ها و موسسات خارجی برای تجارت با تهران مقصر می‌داند اماهمزمان نیز به شرکت‌های خارجی اطمینان داده است که داد و ستد با ایران دیگر شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو