عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح خروج از رکود به واحدهای صنعتی پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره طرح خروج از رکود که براساس آن قرار است هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به ظرفیت برسند، گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۷۱۷ واحد صنعتی پرداخت شده است.

بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح خروج از رکود به واحدهای صنعتی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز شنبه اضافه کرد: بعد از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، هفت برنامه مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شد که سازمان صنایع کوچک با چهار برنامه بطور مستقیم مشارکت دارد و در سه برنامه دیگر نیز با وزارتخانه همکاری می کند.
    یزدانی گفت: یکی از این طرح ها، رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و 500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال کردن آنها بود که در وزارتخانه این عدد به 10 هزار واحد ارتقا یافته است؛ در این ارتباط پیش بینی کرده ایم که 50 درصد را در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی پیگیری کنیم و 50 درصد دیگر نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این چارچوب، فایلی در قالب طرح رونق در سامانه «بهین یاب» تعریف شد که تاکنون 56 هزار و 669 بنگاه و طرح صنعتی ثبت نام کردند؛ از این تعداد، 24 هزار و 774 در کارگروه های استانی مصوب شده است و 12 هزار و 349 به شعب بانک معرفی شده که تاکنون به سه هزار و 717 واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.
    وی افزود: پیش بینی می شود همه تکلیفی که ستاد اقتصاد مقاومتی برای وزارت صنعت تعیین یا وزارتخانه بطور مجزا مشخص کرده است به بانک ها معرفی شوند و سپس، کمیته پیگیری این مصوبه ها متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده استانداری و بانک ها تشکیل و روند کار را پیگیری می کند تا مورد به مورد به نتیجه برسد و تسهیلات در موضوع خود هزینه شود.
    یزدانی، یکی از شروط پرداخت این تسهیلات را راه اندازی بنگاه تا پایان امسال و استمرار تولید عنوان کرد و افزود: براین اساس واحد بنگاه باید به حداکثر ظرفیت تولیدی برسد و اگر طرح بالای 60 درصد است، باید بهره برداری شود. نکته دوم اینکه محصول این واحد صنعتی بازار (خریدار) داشته و در کنار آن، بنگاه علم و تجربه بنگاه داری نیز داشته باشد.
    بر اساس آخرین آمارها، تا پایان تیرماه امسال 88 هزار و 352 واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد، 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر است؛ به عبارتی دیگر 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.
    از تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری، 80 هزار و 476 واحد از صنایع کوچک است؛ این نسبت در داخل شهرک ها به گونه ای است که از 37 هزار و 148 واحد صنعتی، 34 هزار و 952 واحد جزو صنایع کوچک است.
    صنایعی که با اشتغال کمتر از 50 نفر در پروانه بهره برداری فعالیت می کند، صنایع کوچک گفته می شود.
    چهار هزار و 362 واحد از کل واحدهای صنعتی کشور نیز متوسط هستند که یک هزار و 729 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و از سه هزار و 514 واحد بالای 100 نفر اشتغال نیز 902 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو