عصر بازار

گرانترین شهرهای جهان برای تحصیل

عصر اعتبار- یک گزارش جدید حاکی از آن است که بوستون گرانترین شهر جهان برای تحصیل است.

گرانترین شهرهای جهان برای تحصیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این گزارش همچنین حاکی از آن است که لندن پنجمین شهر گران جهان برای تحصیل است و در رتبه بالاتری از سیدنی و توکیو به لحاظ شهریه، مخارج و هزینه‌های زندگی قرار دارد.

    دانشجویان بین‌المللی در لندن بطور میانگین ماهانه 3674 پوند هزینه کرده و ساکنان بریتانیا نیز ماهانه حدود 2552 پوند برای همه چیز پرداخت می‌کنند. این میزان بالاتر از  میانگین درآمد ماهیانه در انگلیس است.

    گزارش جدید کارگزار املاک Savills، بوستون آمریکا را گرانترین شهر جهان برای تحصیل معرفی کرده که در آنجا، دانشجویان بین‌المللی و داخلی باید بطور میانگین 5810 دلار در ماه پرداخت کنند.

    لندن بطور رسمی از گرانترین خوابگاههای دانشجویی جهان پس از نیویورک برخوردار است. شهر بریستول در رتبه بعدی قرار دارد که هزینه‌های زندگی در آن بالاتر از شهرهای دیگر انگلیس است و رتبه آن بالاتر از شهرهای سیدنی و ملبورن قرار دارد. این در حالی است که استرالیا به عنوان گرانترین منطقه جهان برای زندگی شناخته شده است.

    در مقابل، شهرهای اروپایی به استثنای انگلیس بطور چشمگیری مقرون‌بصرفه‌تر هستند. برای مثال هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای برلین، لیون و مونیخ با هزینه‌های پکن و شانگهای قابل مقایسه است.

    بر اساس این گزارش، دانشجویان داخلی و بین‌المللی در این شهرهای آسیایd یک شهریه ماهانه جزئی پرداخت می‌کنند، هزینه‌های زندگی بسیار پائین است و خوابگاههای دانشجویی نیز دارای هزینه کمتر از 400 پوند در ماه هستند.

    البته بسیاری از دانشجویان علیرغم هزینه‌های بسیار بالا همچنان تمایل به تحصیل در آمریکا، انگلیس و استرالیا دارند زیرا درس‌ها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند و همچنین این کشورها خانه بسیاری از موسسات عالی‌رتبه آموزشی و علمی هستند.

    البته طبق گزارش Savills، دانشگاههای شهرهای ارزانتر اکنون از قابلیت رقابت با سنگرهای قدیمی آموزش برخوردارند و دانشجویان بیشتری به سمت آن‌ها متمایل شده‌اند.

    گرانترین شهرهای جهان برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی به ترتیب زیر است:

    1- بوستون

    2- نیویورک

    3- سانفرانسیکو

    4- شیکاگو

    5- لندن

    6- سیدنی

    7- ملبورن

    8- مادرید

    9- بریستول

    10- منچستر

    11- تورنتو

    12- بارسلون

    13- سنگاپور

    14- توکیو

    15- سئول

    16- آمستردام

    17- پاریس

    18- میلان

    19- لیون

    20- مونیخ

    21- پکن

    22- برلین

    23- شانگهای

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو