عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی:

نقش آموزش و پرورش در توسعه صنعت بیمه حیاتی است

عصر اعتبار- مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه‌ای در کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۵ با چاپ مطالب بیمه‌ای در شش عنوان کتاب، آغاز شده است. رییس کل بیمه مرکزی در این مورد می گوید آشنایی با صنعت بیمه باید از دبستان شروع شود.

نقش آموزش و پرورش در توسعه صنعت بیمه حیاتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی با اشاره به اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه ای و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های صنعت بیمه از پایه دبستان گفت: اگر آموزش بیمه را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود. 

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در چند دهه اخیر نظام آموزشی کشور کمتر به مفاهیم بیمه و صنعت بیمه پرداخته است اما خوشبختانه در سال جاری، مطالب بیمه ای در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون تحصیلی در مدارس و هنرستان های سراسر کشور، تدریس خواهد شد.

    همتی با ابراز خرسندی از حمایت مجموعه آموزش و پرورش و اداره کل دفتر پژوهش و برنامه ریزی تالیف کتب درسی در خصوص گنجاندن مطالب بیمه ای در کتب درسی اظهار کرد: بی تردید درج مطالب بیمه ای در کتب درسی نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلکه معلمان و خانواده‌ها را نیز با مفاهیم بیمه ای آشنا می کند و قطعا با تداوم این امر، فرهنگ بیمه در جامعه به شکل معنا داری افزایش یابد.

    وی نقش آموزش را در توسعه پایدار صنعت بیمه، حیاتی دانست و ادامه داد: آموزش بیمه در سنین پایین تر موجب رشد و شکوفایی صنعت بیمه است، لذا باید ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی این صنعت به درستی تبیین شود تا افق های توسعه ای قابل دسترس باشد.

    وی با بیان این نکته که کار جا دادن مطالب جدید در حوزه بیمه و اصلاح مطالب بیمه ای در سه شاخه تحصیلی "دوره متوسطه"، فنی و حرفه ای" و"کاردانش" به انجام رسیده است، تصریح کرد: تلاش های بیمه مرکزی برای تعامل با نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای آموزش مفاهیم بیمه ای به آحاد جامعه ادامه می یابد.

    گفتنی است، در مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی، در سال تحصیلی جاری در کتاب های کار و فناوری دوره اول متوسطه پایه هفتم، مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه پایه هفتم، الزامات محیط کار شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای، حسابداری تکمیلی شاخۀ کاردانش، کارآفرینی شاخه کاردانش و همچنین کتاب امور عمومی بازرگانی شاخۀ آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است. 

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو