عصر بازار

خزانه‌داری آمریکا:

فقط دستورالعمل تحریم ایران را «به‌روز» کردیم

عصر اعتبار- وزارت خزانه‌داری اخبار مربوط به تسهیل تحریم‌های باقیمانده علیه ایران را تکذیب و اعلام کرد فقط دستورالعمل‌های قبلی مربوط به بایدها و نبایدهای تحریم ایران را «به‌روز» کرده است.

فقط دستورالعمل تحریم ایران را «به‌روز» کردیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دستورالعمل جدید این وزارتخانه درباره ایران به معنای تسهیل [رفع] تحریم‌های باقیمانده نیست.

    طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، برخی تحلیلگران پیش‌تر گفته بودند زبان دستورالعمل‌ها به معنای بازنگری در برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد، به‌روز کردن قوانین و مقررات فقط برای شفاف‌سازی بایدها و نبایدها بر اساس توافق هسته‌ای پارسال است نه چیز دیگر.

    وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین گفته است، به‌روز کردن دستورالعمل‌ها که روز جمعه منتشر شد با هدف شفاف‌سازی تعلیق تحریم‌ها تحت توافق هسته‌ای و همچنین مشخص کردن تحریم‌هایی بود که همچنان سرجایش باقی مانده‌ و دلالت بر تسهیل تحریم‌های اضافی نمی‌کند.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (دیروز) دستورالعمل های جدیدی منتشر کرد که به گفته کارشناسان به تجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران را از طریق موسسات بانکداری برون‌‌مرزی تا زمانیکه وارد سیستم مالی آمریکا نشده است انجام دهند.

    وزارت خزانه داری بعد از انتشار این دستورالعمل ها، مجبور شد اطلاعیه دیگری برای شفاف سازی منتشر کند. این وزارتخانه روایت کارشناسان درباره تسهیل تحریم های بیشتر در ارتباط با ایران را نادرست خوانده است.

    ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در 14 ژوئیه 2015 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی