عصر بازار

اتاق مشترک ایران و چک راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- مشاور وزیر امور خارجه از راه‌اندازی اتاق مشترک بین کشورهای ایران و چک در اتاق بازرگانی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اتاق مشترک ایران و چک راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامعباس ارباب خالص، مشاور وزیر امور خارجه و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در نشست مشترک با معاون وزیر صنعت چک در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: با نگاهی به عمق روابط دو کشور از گذشته تاکنون، شاهد رشد روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. پروژه‌هایی نیز در ساخت راه‌آهن و تراکتورسازی و سایر حوزه‌های صنعتی بین دو کشور وجود داشته که نشان دهنده عمق این روابط در گذشته است. شاید اولین همکاری‌های فرهنگی ما به دهه 60 میلادی بازگردد که در آن زمان همپا با فعالیت‌های تجاری، فعالیت‌های فرهنگی نیز بین دو کشور جریان داشت.

    او بیان کرد: امضای موافقت‌نامه‌های فرهنگی و تبادل دانشجو و نیز همکاری‌هایی در جهت توسعه زبان فارسی از جمله این همکاری‌ها در حوزه فرهنگی است. از سال 94 روابط بین دو کشور شتاب گرفته و با مروری بر ترددهای صورت گرفته بین دو کشور، شاهد حضور 7 هیات از کشور چک در همه زمینه‌های تجاری و اقتصادی طی این 2 سال بوده‌ایم.

    ارباب خالص با بیان این که دو کشور همکاری‌هایی در سطح وزیران و پارلمان‌ نیز با یکدیگر داشته‌اند، گفت: معاونان وزیر امور خارجه و وزیر صنعت جمهوری چک به ایران سفرهایی داشته‌ و به همین تعداد نیز هیات‌هایی از ایران به این کشور سفر داشته‌اند که سفر وزیر اقتصاد ما به این کشور و امضای موافقت‌نامه اجتناب از مالیات‌های مضاعف از جمله نتایج این سفرها بوده است. سفر معاون وزیر خارجه نیز یکی دیگر از این سفرها به این کشور بوده که تمام این رفت و آمدها حاکی از اوج مناسبات دو کشور در همکاری‌های مختلف است.

    مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر این که بستر همکاری‌ها بین دو کشور در تمام ابعاد با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده کاملا فراهم است، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در زمینه همکاری بین دو کشور وجود ندارد. در چارچوب همین سفرها دفتر تجاری جمهوری چک در تهران افتتاح شد که به توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و دسترسی جمهوری چک به آسیای مرکزی از طریق خراسان رضوی کمک می‌کند.

    او اضافه کرد: هر چند ظرفیت‌های بالای استان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور می‌تواند باشد اما امیدواریم با تشکیل اتاق مشترک ایران و چک در اتاق بازرگانی ایران، شاهد شکوفایی این همکاری‌ها باشیم. امیدواریم با نشستی که در آذرماه برگزار خواهد شد، این اتاق به بهره‌برداری رسیده و به سفرهای آتی و توسعه همکاری‌ها کمک بیش‌تری کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو