عصر بازار

همه عوامل از عملکرد مثبت دلار حمایت می کنند؛

پیش بینی تغییرات بازار ارز در هفته پیش رو

عصر اعتبار- هفته گذشته گزارش های منتشر شده از اقتصاد آمریکا عموما مثبت بود و به همین دلیل ارزش دلار در برابر یورو و برخی دیگر از ارزهای معتبر افزایش یافت.

پیش بینی تغییرات بازار ارز در هفته پیش رو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، نسبت یورو به دلار در چند هفته اخیر نوسان قابل ملاحظه ای نداشته و به نظر می رسد سرمایه گذاران منتظر رویدادی بزرگ هستند تا جهت گیری تغییرات ارزش دلار مشخص شود. برای هفته پیش رو چند عامل بر ارزش دلار تاثیر خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    تحلیلگران در نظرسنجی پیش بینی کرده اند این هفته عملکرد دلار مثبت خواهد بود. در یک ماه و سه ماه آینده نیز عملکرد دلار مثبت ارزیابی شده است. تحلیلگران تکنیکال سطوح مقاومت نسبت یورو به دلار را به ترتیب 1.1245 و 1.1280 اعلام کرده اند. همچنین پیش بینی شده سطوح حمایت به ترتیب 1.1160 و 1.1120 هستند.

    هفته گذشته گزارش های مختلفی که از اقتصاد آمریکا منتشر شد مثبت بود بویژه گزارش روز جمعه وزارت کار نشان داد در ماه گذشته 156 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری با 0.1 درصد افزایش به 5 درصد رسیده است.

    اگرچه تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده کمتر از پیش بینی اقتصاددان ها بود اما مشخص است که روند بهبود شرایط در بازار کار ادامه یافته است. همچنین رشد نرخ بیکاری به این معناست که تعداد بیشتری از بیکاران در پی یافتن شغل هستند یعنی به یافتن کار امیدوار شده اند.

    در گزارش وزارت کار، به افزایش سطح دستمزدها و برخی دیگر از تغییرات مثبت اشاره شده بود و حال تعداد بیشتری از تحلیلگران معتقدند بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه دسامبر یعنی دو ماه دیگر، نرخ های بهره را بالا خواهد برد.

    در هفته پیش رو، روز پنجشنبه گزارش نشست ماه گذشته کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود و محتوای آن که بیانگر دیدگاه های اعضاء کمیته در باره زمان مناسب برای بالا بردن نرخ های بهره است اهمیت بالایی دارد و بر ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت. همچنین گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل منتشر می شود.

    پیش بینی شده هم گزارش نشست ماه پیش بانک مرکزی آمریکا و هم گزارش وزارت کار به رشد ارزش دلار کمک کند. روز پنجشنبه، همچنین جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی نیز از رشد ارزش دلار حمایت می کند.

    بدین ترتیب شرایط برای رشد ارزش دلار فراهم است. ارزش دلار در برابر یورو رشدی محدود خواهد داشت اما در برابر پوند انگلستان سریع تر افزایش پیدا می کند زیرا نگرانی ها درباره تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدت پیدا کرده است.

    یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می شود و هر چه به این رویداد نزدیک تر می شویم بر نوسان در بازارهای ارز افزوده خواهد شد. امروز دومین مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برگزار خواهد شد.

    در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی