عصر بازار

تشکیل ۱۸۰۰تعاونی در نیمه اول سال

عصر اعتبار- طی ۶ ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۸۱۹ تعاونی با اشتغالزایی برای ۳۲ هزار و ۹۴۹ نفر در سراسر کشور تاسیس شده است.

تشکیل ۱۸۰۰تعاونی در نیمه اول سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق اطلاعات سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در شش ماهه ابتدا سال 1395 تعداد یکهزار و 819  تعاونی به  منظور انجام فعالیت­های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل و به ثبت رسیده­ است.

    تعداد اشتغال‌زایی تعاون های فعال یک میلیون و 648 هزار و 709 نفر بوده است که در 6 ماهه نخست سال جاری و با تاسیس تعاونی‌های جدید 32 هزار و 949  نفر به جمعیت شاغلان تعاونی‌ها و تعداد 35 هزار و 903 نفر به اعضای تعاونی ها اضافه شده است.

    علاوه بر این تاکنون فعالیت 11 هزار و 641 تعاونی، منحل شده است که استان اصفهان با  یکهزار و 624 تعاونی بیشترین و کهگیلویه وبویراحمد با 23 تعاونی کمترین تعاونی منحل شده را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.

    همچنین در 6 ماه ابتدای سال یک تعاونی فرا استانی با تعداد 10 نفر عضو و اشتغال زایی 300  نفر تشکیل شده است.

    بر اساس این گزارش، طی نیمه نخست امسال به ترتیب استان فارس با 225، خراسان رضوی با 214 و تهران 134 تعاونی بیشترین ثبت تعاونی و استان‌های قم با 4 تعاونی، کهگیلویه و بویراحمد با 10 تعاونی و قزوین با 11 تعاونی کمترین تعداد ثبت تعاونی را داشتند.

    در عین حال استان سیستان و بلوچستان با 3 هزار و 911  نفر بیشترین و استان قم با 45 نفر کمترین تعداد اشتغال زایی را در سطح تعاونی‌های کشور طی 6 ماهه نخست امسال به خود اختصاص دادند.

    استان مازندران با 1941 تعاونی بیشترین تعداد تعاونی فعال در بخش کشاورزی و استان قزوین با 144 تعاونی کمترین تعداد تعاونی کشاورزی را در کل کشور دارد.

    استان خراسان رضوی با 223 و استان ایلام با 3 تعاونی فعال معدنی بیشترین و کمترین تعداد تعاونی معدنی را در کل کشور شامل می شوند.

    همچنین در بخش تعاونی‌های خدماتی استان تهران با 2796 تعاونی بیشترین و قزوین با 126 تعاونی فعال کمترین تعاونی خدماتی را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

    در بخش مسکن، تهران با 3007 تعاونی بیشترین تعاونی فعال در بخش مسکن و استان سمنان با 48 تعاونی، کمترین تعاونی فعال را در سطح کشور دارند.

    در صنعت فرش دستبافت، استان لرستان با 220 تعاونی و استان قم با 6 تعاونی فعال به ترتیب بیشترین و کمترین تعاونی را در سطح کشور به خود اختصاص دادند؛ در بخش تامین نیاز تولیدکنندگان، استان خراسان رضوی با 167 تعاونی بیشترین و استان کهگیلویه وبویراحمد با 3 تعاونی کمترین تعداد تعاونی را در سطح کشور دارند.

    استان تهران با 1372 تعاونی فعال تامین نیاز مصرف کنندگان و استان کهگیلویه وبویراحمد با 42 تعاونی کمترین تعداد در سطح کشور را تشکیل می دهند.

    بر اساس اطلاعات به دست آمده در بخش تعاونی های اعتبار،  استان تهران با  149 تعاونی فعال بیشترین و استانهای خراسان شمالی و جنوبی هر کدام با 3 تعاونی کمترین میزان تعاونی اعتبار را را شامل می شوند. همچنین در بخش تعاونی های حمل  و نقل، استان هرمزگان با 253 تعاونی فعال و قم با 9 تعاونی به ترتیب بیشترین و کمترین تعاونی در این بخش را در کل کشور شامل می شوند.

    استان خراسان رضوی با داشتن 432 تعاونی بیشترین و استانهای قم و سمنان با 18 تعاونی کمترین تعاونی های چندمنظوره را در کل کشور دارند. استان فارس با 70 تعاونی فعال تامین نیاز صنوف، بیشترین تعداد تعاونی را دارا است و در این بخش در استان ایلام هیچ تعاونی در حوزه تامین نیاز صنوف به ثبت نرسیده است.

    در بخش صنعت نیز، استان مازندران با 1336 تعاونی فعال و استان قم با 210 تعاونی بیشترین و کمترین تعاونی را در سطح کشور دارند. در بخش تعاونی های عمران، تهران با 429 تعاونی فعال و قزوین با 3 تعاونی به ترتیبت دارای کمترین و بیشترین تعاونی در کل کشور هستند.

    همچنین در بخش تعاونی های نوع جدید، استان فارس با 26 تعاونی فعال بیشترین و استان قم با 3 تعاونی کمترین تعاونی را در سطح کشور دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو