عصر بازار

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد

عصر اعتبار: با صدور مجوز بانک مرکزی، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا روز یکشنبه ۱۸ مهر ماه با حضور بیش از ۸۸ درصد سهامداران و به ریاست رحمت اله صادقیان معاون امور هماهنگی مجامع و مالکیت سهام بنیاد مستضعفان و نماینده سهامدار عمده برگزار شد.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰
  • مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد
  • مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد
  • مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد
  • مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، جلسه مجمع با دعوت از آقایان مهندس پیشرو مدیرعامل بانک سینا، گلکار مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا (ناظر اول)، جعفرنژاد نماینده بنیاد علوی (ناظر دوم)، شفیع پور مدیر سرمایه گذاری و امور مجامع بانک (منشی) و نمایندگان سازمان حسابرسی و بورس اوراق بهادار تشکیل شد. در ابتدای مراسم، صادقیان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان بانک سینا، گفت: عملکرد این بانک در سال گذشته و در تحقق شاخص های عملکردی مطلوب بوده و جزو معدود بانک هایی است که توانسته سود قابل توجهی را برای سهامداران محقق سازد.
وی عملکرد بانک سینا در زمینه درآمدهای غیرمشاع را ستود و خاطرنشان کرد: در حالی که شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده ها هستیم، اما عملکرد بانک سینا به ویژه در حوزه درآمدهای غیرمشاع، مناسب است و امیدواریم با تداوم اجرای سیاست های توسعه ای، شاهد روند صعودی بانک باشیم.
صادقیان افزود: بانک سینا از نظر سلامت در محیط کار نیز در جایگاه مطلوبی قرار دارد و آنچه حاصل شده نتیجه تلاش ها و فعالیت نیروهای متعهد، زحمتکش و متخصص در بانک است و امیدواریم با ارتباط خوب و سازنده ای که بین مدیریت و کارکنان وجود دارد، در سال های آتی شاهد درخشش بیش از پیش این بانک در نظام بانکی باشیم.
وی همچنین فعالیت های بانک در زمینه مطالبات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بانک سینا جزو معدود بانک هایی است که معوقات چندانی ندارد و با تلاش کارکنان این بانک، بخش قابل توجهی از آن وصول شده است.
در ادامه مهندس پیشرو مدیرعامل بانک سینا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال گذشته گفت: با خروج این بانک از تحریم، زمینه برای کسب درآمدهای غیرمشاع فراهم شد که به همین منظور بسترهای لازم برای استفاده از این فرصت از طریق برگزاری دوره های مختلف آموزشی و تجهیز نیروی انسانی، خرید نرم افزارهای مورد نیاز و ایجاد روابط کارگزاری با بانک هایی از آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه و اسپانیا، فراهم و اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین قراردادی در این زمینه با موسسه kMPG (نهاد نظارتی و مشاوره ای بین المللی) به امضا رسید که به زودی نسبت به افتتاح شعبه در یک کشور اروپایی اقدام خواهد شد و اطمینان داریم در سال 95 به خیلی از اهدافی که برای ارتقاء فعالیت ها و تعاملات بین المللی پیش بینی شده، دست خواهیم یافت.
مدیرعامل افزود: رویکرد بانک سینا در سال 94 در حوزه تخصیص منابع، به سمت عقود مشارکتی بوده که در این راستا مانده تسهیلات با رشد 18 درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از 136 هزار میلیارد ریال رسیده و حجم سرمایه گذاری ها نیز با رشد 45 درصدی در مقایسه با سال ماقبل از آن به رقم 10 هزار و 945 ریال میلیارد بالغ شده است.
به گفته مهندس پیشرو، مانده سپرده های بانک نیز در سال 94 با رشد 15 درصدی به مرز 150 هزار میلیارد ریال رسیده و سرانه مانده سپرده¬ها به ازای هر شعبه نیز با رشد 23 درصدی به مبلغ 547 میلیارد ریال بالغ شده است.
مدیرعامل با اشاره به توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در بانک، اظهار داشت: در کنار توسعه بسترها و زیرساخت های بانکداری نوین، شاخص های عملکردی این بخش نیز سیر صعودی داشته به طوری که تعداد کارت های بانکی در سال گذشته با رشد 18 درصدی به 5 میلیون و 479 هزار عدد کارت رسیده است.
مهندس پیشرو بیان داشت: با عنایت به شفافیت بانک سینا و رعایت ضوابط ابلاغی بانک مرکزی، این بانک موفق به دریافت 2 درصد جایزه آزاد سازی و معافیت سپرده قانونی نزد بانک مرکزی به مبلغ حدود 3600 میلیارد ریال شد و علیرغم افزایش 15 درصدی سپرده ها، مانده سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال قبل از آن از کاهش 14 درصدی برخوردار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش درآمدهای بانک نیز با رشد 13 درصدی رقم 30 هزار میلیارد ریال محقق شده که سعی بر توسعه درآمدهای غیرمشاع بوده است.
پس از سخنان مهندس پیشرو گزارش حسابرس و بازرس قانونی بانک تشریح و صورت جلسه مجمع ارائه شد. در ادامه سهامداران با اکثریت آرا صورت های مالی بانک را تصویب کردند و به سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی بانک در سال مالی 95 رای دادند.
روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد. در این جلسه همچنین مقرر شد به ازای هر سهم مبلغ 175 ریال توزیع گردد.
در ادامه انتخاب اعضای پیشنهادی هیات مدیره پس از رای گیری انتخاب شدند.
همچنین با اکثریت آرا به هیئت مدیره ماموریت داده شد تا نسبت به تسویه حساب و بخشش تسهیلات تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که فوت کرده اند اقدام گردد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو