عصر بازار

پولشویی رییس‌قلابی از داخل زندان

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی کلاهبرداری که از داخل زندان ۵۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌ بود، خبر داد.

پولشویی رییس‌قلابی از داخل زندان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی دراین‌باره گفت: چندی پی درپی مراجعه کارمند یک بانک و اعلام کلاهبرداری تلفنی، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا کرمان تشکیل شد.

    وی با اشاره به اظهارات شاکی پرونده گفت: شاکی اعلام کرد که یک نفر در تماس تلفنی با بانک، خود را مدیر یک شرکت معرفی و درخواست جابجایی مبلغ 540 میلیون ریال از حساب شرکت به حساب شخصی را داشته و متاسفانه وی هم این مبلغ را واریز کرده است.

    اسماعیلی ادامه داد: متهم دوباره با بانک تماس و درخواست کرده که مبلغ حواله شده را به بانکی دیگر واریز کنند و خواستار جابجایی‌های مالی دیگر هم شده بود که باعث شک کارمند بانک شده و وی با شرکت‌های صنعتی تماس گرفته است که آنان از تراکنش‌های مالی ابراز بی‌اطلاعی کردند و پس از آن بوده که کارمند بانک متوجه کلاهبرداری شده است.

    وی  افزود: در تحقیقات فنی و کارشناسی انجام شده توسط کاراگاهان و کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از زندان‌های استان‌های شمالی کشور شناسایی شده و در بازجویی به عمل آمده توسط افسر پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

    ریس پلیس فتای کرمان گفت:متهم از طریق تلفن از داخل زندان با تماس با بانک‌های مختلف خود را ما فوق یا رئیس سازمان یا نهاد دولتی معرفی کرده و با جلب اعتماد کاربر بانک از آنها طلب پول و مبالغ را به حساب پول‌شوی خود در خارج از زندان واریز می‌کرده است و پول‌شوها مبالغ را به صورت خرید سکه برداشت می‌کردند.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فتا، وی با اشاره به این پرونده هشدار داد: افراد زیادی در داخل یا خارج زندان اقدام به کلاهبرداری تلفنی با وعده‌های دروغین برنده شدن در قرعه کشی و ... دست به کلاهبرداری از افراد می‌زنند که نباید به آنها اعتنایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی