عصر بازار

در نخستین جلسه کارگروه مشترک فناوری دو کشور اعلام شد

تاسیس نخستین بانک اتریش در ایران تا سال آینده

عصر اعتبار- اولین جلسه کارگروه فناوری‌های کارا ذیل نقشه راه ۵ ساله ایران و اتریش با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری و سفیر اتریش در ایران برگزار شد.

تاسیس نخستین بانک اتریش در ایران تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌مرتضی بی‌رنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری در این جلسه گفت: زمینه همکاری بین ایران و کشور اتریش بسیار گسترده است و این دو کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کنند.

    وی افزود: بر اساس نقشه راه 5 ساله ایران و اتریش قرار بر این شده که این دو کشور در حوزه محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های معدن با یکدیگر همکاری کنند؛ اما زمینه و پتانسیل همکاری‌های بیشتر بین ایران و اتریش وجود دارد.

    به گفته بی‌رنگ، حوزه انرژی‌های خورشیدی، بهینه‌سازی انرژی و کارایی انرژی نیز زمینه‌های خوبی برای همکاری بین دو کشور دارد.

    تاسیس نخستین بانک اتریش در ایران

    در ادامه این جلسه، فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران گفت: تا سال آینده نخستین بانک اتریشی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و از این طریق همکاری‌های مالی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: اوایل سال آینده تبادل هیات ایرانی و اتریشی صورت خواهد گرفت و این هیات‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور میزبان بازدید خواهند کرد.

    به گفته اشتیفت، کشور اتریش در زمینه زباله‌سوزها، آلودگی هوا و گسترش حمل‌ونقل تهران نیز با ایران همکاری‌های گسترده‌ای خواهد داشت و در زمینه علوم زیستی نیز علاقه‌مند همکاری با ایران هستیم.


    وی تصریح کرد: کشور اتریش منتظر بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور ایران از این کشور است و مدتی است که دعوت‌نامه خود را به معاون علمی رییس‌جمهور ارائه کرده است.

    سفیر اتریش خاطرنشان کرد: یک هیات از کشورمان اواخر امسال به ایران سفر خواهند کرد تا در زمینه گسترش همکاری‌های هواوفضا با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند و از دستاوردهای ایران بازدید کنند.

    بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این جلسه که نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش حضور داشتند، مقرر شد جلسات دو کشور وارد مرحله تعریف پروژه شده و در نهایت به عقد قرارداد بین دو کشور برسد و همچنین زمینه‌های مورد علاقه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایران و وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش بین دو کشور تبادل شود.


    همچنین در این جلسه مقرر شد حوزه فعالیت و همکاری بین دو کشور گسترده‌تر شده و این همکاری‌ها با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز صورت گیرد که بر همین اساس، این هیات اتریشی از پارک علم و فناوری پردیس، مزرعه بادی کهک و سازمان انرژی‌های نو نیز بازدید کرده‌اند.

    بر اساس توافقات صورت گرفته، در این جلسه قرار بر این شد که هیاتی تخصصی از ایران برای بازدید از نمایشگاه‌ها و مراکز علمی کشور اتریش به این کشور سفر کرده و هیاتی نیز از این کشور برای شرکت در نمایشگاه اینوتکس به ایران بیایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو