عصر بازار

دلار در مرز ۳۶۰۰ تومان

نوسانات ارز در روزهای اخیر

عصر اعتبار- در روزهای گذشته بازار ارز دست خوش نوساناتی شده است به طوریکه دلار بار دیگر به مرز ۳۶۰۰ تومان نزدیک شده، یورو حدود ۲۰ تومان افزایش پیدا کرده و پوند انگلستان با کاهش ۱۳ تومانی همراه شده است.

نوسانات ارز در روزهای اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازار ارز از جمله بازار دلار و یورو طی روزهای اخیر روندی افزایشی را طی کردند.

    نرخ دلار آمریکا از هفته گذشته حرکتی افزایشی را آغاز کرد، روندی که در هفته جاری هم ادامه پیدا کرد. دلار در آخرین روز هفته گذشته با نرخ 3586 تومان در بازار عرضه شد، در ابتدای هفته جاری تا حدودی با کاهش روبرو شد و به 3585 تومان عرضه شد اما در بازار روز گذشته مجددا معکوس شد و با نرخ 3594 تومان در بازار مشاهده شد تا پس از مدت‌ها بار دیگر دلار به مرز 3600 تومان نزدیک شده باشد.

    همچنین قیمت یورو مانند دلار روندی افزایشی را در چند روز اخیر طی کرده است، یورو در بازار پنجشنبه هفته گذشته با قیمت 4046 تومان عرضه شد، ‌ دراولین روز هفته حرکت کاهشی پیدا کرد و به 4040 تومان رسید، اما در ادامه با روند صعودی قابل توجهی همراه شد به طوری که در روز یکشنبه 18 مهر 4050 تومان و همچنین در بازار دیروز با افزایش 11 تومانی 4061 تومان فروخته شد.

    در مجموع یوور در هفته جاری با 21 تومان افزایش قیمت همراه شده است.

    در میان سایر ارزها پوند انگلستان بر خلاف یورو و دلار طی روزهای اخیر روند کاهشی داشته است. این ارز در ابتدای هفته با نرخ 4543 تومان در بازار مشاهده شد اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به ترتیب به 4535 و 4530 تومان کاهش یافت تا در مجموع پوند انگلستان در این بازه زمانی 13 تومان افت قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

    لیرترکیه نیزدر این هفته حرکت افزایشی داشت به طوری که از نرخ 1198 در ابتدای هفته به 1203 تومان در بازار روز گذشته رسید همچنین درهم امارات در این هفته با افزایش 4 تومانی همراه شده است و از 981 تومان بته 985 تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی