عصر بازار

پرداخت ۵۰۰ میلیاردتومان غرامت

خسارت ۶۰ هزارمیلیارد تومانی حوادث کار

عصر اعتبار- معاون وزیر کار با بیان اینکه حوادث ناشی از کار ۶۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه برای کشور دارد، گفت: در سال ۹۴ به علت وقوع حوادث ناشی از کار، ۵۰۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت شد.

خسارت ۶۰ هزارمیلیارد تومانی حوادث کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن هفده تن در همایش تجلیل از برگزیدگان المپیاد ایمنی استان کرمان افزود: دولت تلاش می کند سیستمی مبتنی بر قانون ایجاد کند و  مدیران در بخش های مختلف باید برنامه های اساسی و استراتژیکی را که با تدبیر دولت تدبیر و امید کلید خورده است، تبیین کنند.

    وی با بیان اینکه «ایمنی» زیرساخت امنیت کشور است گفت: اگر اشتباهات گذشته تکرار نشود، کشور به سمت رشد فراگیر خواهد رفت و تاثیر آن در زندگی و معیشت مردم دیده خواهد شد.

    معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت یازدهم براساس ظرفیت‌های قانون اساسی خوشبختی و رفاه جامعه را در شرایطی محقق می‌داند که سلامت، بهداشت، ایمنی، درمان، حقوق و دستمزد قشر ضعیف جامعه در اولویت قرار گیرد. با این اقدام، زمینه های لازم و اساسی برای بازسازی سیستمی اقتصاد کشور فراهم می شود.

    هفده‌تن افزود: یکی از کارهایی که دولت انجام داده، شکستن حصر اقتصادی کشور و رفع تحریم‌های اقتصادی بود که بتواند این اقتصاد زمین گیر را احیا کند.

    وی تصریح کرد : در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث بیمه کردن 11 میلیون انسان فراموش شده‌ای که صدایی نداشتند مطرح شد و امروز یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی با برنامه ریزی در حال بیمه شدن هستند.

    وی بیان کرد:  امروز بحث ایمنی بر سیاست پیش بینی و پیشگیری از وقوع حادثه استوار شده است.

    معاون  وزیر کار گفت: هزینه ای که به واسطه حوادث ناشی از کار به کشور وارد می شود رقمی معادل 600 هزار میلیارد ریال است و امروز 38 درصد پرداختی های صندوق تامین اجتماعی مربوط به این حوزه است که با رعایت ایمنی می توانیم این صندوق را به پایداری کامل برسانیم.

    وی با بیان اینکه باید برای منابع انسانی ارزش زیادی قائل شویم اظهار کرد: به واسطه قطع انگشت یک کارگر، شادمانی و نشاط ار خانوادی وی گرفته می شود و لازم است فرهنگ ایمنی را از مدارس شروع کنیم.

    هفده تن افزود: کارفرمایان باید نسبت به ایمنی کار حساس شوند چرا که خون کارگری که به زمین ریخته می شود، یک مطالبه اجتماعی است.

    وی تصریح کرد: امروز حساسیت جدی در دولت حاکم شده به گونه ای که تمامی تجهیزات ایمنی وارداتی قبل از عرضه باید به تایید مراجع صلاحیت دار برسد ما امیدوارم با این نسیم امیدوار کننده و روح بخشی که در امر ایمنی وزیدن گرفته، در سالهای آینده حوادث منجر به فوت در کشور به صفر برسد.

    کاهش 6.7 درصدی حوادث ناشی از کار در 4 ماهه نخست امسال

    در این مراسم محمد اصابتی مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورایعالی حفاظت فنی نیز گفت: حوادث ناشی از کار در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور 6.7 درصد کاهش داشته است.

    وی افزود: اصلی ترین ماموریت ما این است که انسان هایی سالم در حوزه کار کشور داشته باشیم و زمینه را طوری فراهم کنیم که از نیروی کار صیانت شود.

    اصابتی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث در کارگاه های زیر 25 نفر رخ می دهد عنوان کرد: باید در هر کارگاه یک مسئول ایمنی مستقر شود و باید قبل از وقوع حادثه مسائل مربوط به پیشگیری را انجام دهیم.

    وی گفت: باید کارگر و کارفرما نسبت به ایمنی حساس شوند و در این راستا آموزش یکی از کارهای اساسی خواهد بود.

    مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید از ظرفیتی که در تشکل های کارگری وجود دارد، بهره بگیریم و آموزش ها را انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه هریک واحد آموزش به میزان چهار درصد در بازگشت سرمایه موثر است ادامه داد: امروز به دنبال سیستم ارتقاء بازرسی هستیم و با استقرار مسئولان ایمنی، رصد را به خود آنها واگذار خواهیم کرد.

    وی بیان کرد: در سال 94 به علت وقوع حوادث ناشی از کار، پنج هزار میلیارد ریال پرداخت غرامت داشتیم و در استان کرمان طی شش ماه نخست امسال در بخش معدن حادثه منجر به فوت نداشتیم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو