عصر بازار

سفیر سنگاپور درایران:

ظرفیت ساحلی هرمزگان برای سرمایه گذاری مناسب است

عصر اعتبار- سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران گفت: می توانیم از ظرفیت های ساحلی هرمزگان برای همکاری استفاده کنیم و تلاش خواهد شد با حضور هیات تجاری و سرمایه گذاری سنگاپور در این استان همکاری ها افزایش یابد.

ظرفیت ساحلی هرمزگان برای سرمایه گذاری مناسب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اینگ کنگ یونگ سه شنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان که در بندرعباس مرکز این استان انجام شد افزود: سنگاپور علاقه مند به همکاری و ارتباط با هرمزگان است و امیدوارم این بازدید آغاز تبادل ها باشد و در آینده با هیات اقتصادی بزرگتری در هرمزگان حضور خواهیم یافت.
    وی توجه افزون تر به توسعه زیرساخت های اقتصادی و تجاری هرمزگان را موجب تقویت نقش رقابتی این استان در منطقه دانست و اضافه کرد: نقش استان هرمزگان در اتصال جنوب به شمال کلیدی است.
    وی گفت: در سفر به این استان با تجهیزات و ظرفیت ها به خصوص در بندرعباس آشنایی یافتم و تلاش می کنم تا سرمایه گذاران سنگاپوری را نیز برای بازدید از این استان و سرمایه گذاری در آن ترغیب کنم.
    سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در زمینه تجارت می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و نقش دولت نیز آماده کردن تجهیزات است تا با کمترین مشکل این همکاری را داشته باشیم وبا توجه به همکاری میان دو دولت ایران و سنگاپور می توانیم این همکاری را افزایش دهیم.
    یونگ ، با بیان این که هرمزگان برای توسعه صنعت گردشگری نیز ظرفیت مناسبی دارد، اظهار داشت: نیاز است این استان در کشورهای دیگر بیشتر معرفی شود.
    استاندار هرمزگان نیز دراین دیدار اظهار داشت : ظرفیت های ساحلی و دریایی هرمزگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری توسط کشور سنگاپور را دارد و دو کشور علاقه مند به تبادلات تجاری هستند که در این میان استان هرمزگان می تواند نقش مهمی داشته باشد.
    جاسم جادری افزود: ما می توانیم روابط تجاری خوبی با هم داشته باشیم و سنگاپور می تواند در پروژه های استان هرمزگان سرمایه گذاری کند.
    وی با بیان این که هرمزگان استانی پهناور است به ظرفیت های متنوع آن در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: به لحاظ شرایط آب و هوایی این استان با کشور سنگاپور مشابهت هایی دارد و کارکردهای اقتصادی موجود در سنگاپور در این استان هم می تواند وجود داشته باشد.
    به گفته وی ، هرمزگان در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و به عنوان استانی ترانزیتی می تواند کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را به آسیای میانه پیوند دهد و امکانات بندری و کشتی سازی بسیار خوبی در استان وجود دارد.
    جادری افزود: این استان در زمینه های مختلف امکان همکاری با کشور سنگاپور را دارد و پس از اجرای برجام نیز امکان همکاری با کشورهای مختلف فراهم شده است.
    وی با بیان این که سنگاپور در زمینه کشتی سازی سابقه خوبی دارد و از کشورهای موفق و دارای تجربه است، تصریح کرد: در هرمزگان هم صنعت کشتی سازی وجود دارد که پس از برداشته شدن تحریم ها شرایط آن در حال بهبود است.
    وی خاطر نشان کرد: سنگاپور کشوری دارای ظرفیت های گردشگری مناسب است و امکانات بسیار خوبی دارد و علاقه داریم از تجارب یکدیگر در این زمینه نیز استفاده کنیم.
    استاندار به وجود افزون بر هزار کیلومتر ساحل و 9 شهرستان ساحلی و دو شهرستان جزیره ای درهرمزگان اشاره کرد و بیان داشت : زیرساخت های هرمزگان در حال توسعه هستند.
    وی ابراز داشت : مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز در حال اجراست و امکانات حمل و نقلی در چهار بخش در هرمزگان وجود دارد.
    جادری گفت : بندر شهید رجایی بندر کانتینر بر تعریف شده و ظرفیت حمل و نقل ریلی این استان نیز40 میلیون تن تعریف شده است و فرودگاه بندرعباس نیز در حال توسعه است که می توان در آن سرمایه گذاری کرد.
    وی با بیان این که هرمزگان با سنگاپور در زمینه های مختلف می تواند همکاری داشته باشد، اضافه کرد: گردشگری ، شیلات و کشتی سازی از زمینه های مناسب برای همکاری با توجه به ظرفیت های دو طرف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی