عصر بازار

غول اقتصاد اروپا آسوده خیال به استقبال سال‌نو می‌رود؛

افزایش رشد اقتصادی آلمان

عصر اعتبار- صادرات آلمان در ماه اوت بیشتر از حد انتظار افزایش یافت و به بالاترین میزان افزایش خود در طول ۶ سال گذشته رسید. این مسئله ترس در خصوص کاهش میزان صادرات بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را کاهش داد.

افزایش رشد اقتصادی آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اطلاعات آمار اداره فدرال المان روز دوشنبه نشان داد که در شرایطی که واردات این کشور، در حدود 3 درصد افزایش داشته است، صادرات فصلی المان 5.4 درصد افزایش داشته که این میزان بزرگ‌ترین افزایش از ماه می سال 2010 میلادی بوده است.

    این اطلاعات نشان می‌دهد که صادرات که در حال ضعیف شدن و از دست دادن نقش سنتی خود به‌عنوان پیشران اصلی اقتصاد آلمان نیست و انتظار می‌رود که در سه‌ماهه سوم نیز این روند با افزایش بیشتر مواجه باشد.

    تحلیلگران، افزایش صادرات را با بهتر شدن اوضاع اقتصادی در چین مرتبط می‌دانند اما هشدار داده‌اند که تجارت جهانی همچنان ضعیف باقی‌مانده است و خطر دراین‌باره زیاد است و خروج سخت انگلستان از اتحادیه اروپا نیز این مسئله را با خطر بیشتری روبه‌رو می‌سازد.

    توماس شیلب کارشناس اندیشکده HSBC ترینکاس براین عقیده است که «این اصلاح در سیستم اقتصادی آلمان بسیار خوب است اما باید توجه داشت که تجارت جهانی همچنان در مرحله ضعیف شدن قرار دارد و این مسئله باوجود برگزیت می‌تواند با خطر بیشتری نیز مواجه شود.» وی افزود: «اقتصاد در چین تثبیت‌شده است و این برای تولیدکنندگان کالاهای سرمایه‌ای بسیار خوب است.»

    آمار ضعیف در ماه ژوئیه نگرانی‌ها درباره اقتصاد آلمان را برانگیخت و موجب ایجاد این خطر شد که در سه‌ماهه سوم نیز این آمار با روند منفی مواجه باشد. نگرانی‌ها بااین‌حال در این خصوص با انتشار آمار جدید و بالا رفتن میزان صادرات این کشور به‌کلی برطرف شد. محصولات صنعتی بیشتر از حد انتظار در ماه اوت افزایش داشته‌اند و بیشترین میزان افزایش خود در ماه ژانویه را نشان داده است. دولت آلمان پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی این کشور از 1.7 درصد به 1.8 درصد افزایش داده است که در نیم دهه گذشته، رشد بی‌سابقه‌ای خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو