عصر بازار

پردرآمدترین شهرهای توریستی جهان

عصر اعتباردر این نوشتار ۱۰ پردرآمدترین شهر توریستی جهان معرفی می شوند که ۷ شهر آسیایی سال گذشته در این فهرست بودند و ۶شهر از قاره کهن نیز در میان شهرهایی قرار گرفته‌اند که بیشترین درآمدها را از گردشگران به‌دست می‌آورند.

پردرآمدترین شهرهای توریستی جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صبحانه، اطلاعات این گزارش براساس آمارهای رسمی یا برآوردها از نظرسنجی‌های صورت گرفته بین گردشگران به‌دست آمده است.

      لندن، بانکوک، پاریس، دبی، استانبول، نیویورک، سنگاپور، کوالالامپور، سئول و هنگ‌کنگ 10 پردرآمدترین شهر توریستی جهان سال گذشته میلادی معرفی شده‌اند.

    1. لندن

    لندن گرچه شهری قدیمی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم شانس دیدن آن را دارند، همچنان سالانه نقش عمده‌ای به‌عنوان میزبان گردشگران بین المللی بازی می‌کند. حالا برای دومین سال پیاپی این شهر‌ در صدر فهرست پردرآمدترین شهر توریستی جهان قرار گرفته است. براساس پیش‌بینی‌ها، تعداد گردشگران این شهر‌ در سال گذشته میلادی 82/ 18میلیون نفر بوده است.

    2. بانکوک

    در همین حال بانکوک به‌عنوان دومین شهر‌ فهرست پردرآمدترین شهر توریستی جهان ، در سال 2015 پذیرای 24/ 18میلیون گردشگر بین المللی بوده؛ شهری که در سال 2013 پربازدیدترین شهر‌ گردشگری اعلام شده بود و دارای مکان‌های بسیار دیدنی برای گردشگران است. تنزل جایگاه این شهر‌ به گفته کارشناسان، به‌دلیل برخی تنش‌های سیاسی به‌وجود آمده در تایلند است که در دوره‌ای این شهر‌ را با چالش مواجه کرد.

     

    3. پاریس

    اما پاریس همچنان در فهرست پردرآمدترین شهر توریستی جهان است. این شهر‌ به‌رغم آنکه در ابتدا و انتهای سال 2015مورد حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفت، اما همچنان به‌عنوان شهر ‌عشق و هنر و مد شناخته می‌شود و سومین شهر پربازدید دنیا است. برآوردها نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ورودی به این شهر ‌در سال 2015 میلادی به 06/ 16میلیون نفر رسیده است.

    4. دبی

    طبق اعلام مسترکارت، دبی چهارمین شهر‌ پربازدید دنیا و دومین شهر‌ آسیایی در این لیست است که به باور کارشناسان توانسته در اندک زمانی به یکی از مقاصد مهم برای گردشگران قرن 21 تبدیل شود؛ شهری که خانه بسیاری از شگفتی‌های نفسگیر فناوری است. حالا برآورد‌ها نشان می‌دهد این شهر‌ در سال گذشته میلادی میزبان 26/ 14 میلیون گردشگر ورودی بوده است.

     

    5. استانبول

    از سوی دیگر، استانبول با وجود برخی تنش‌های سیاسی سال 2015 که ترکیه را نیز درگیر خود کرده بود و به‌رغم برخی حملات تروریستی در این کشور، همچنان در لیست پربازدیدترین شهرها باقی مانده است.  این شهر با پذیرایی از 56/ 12میلیون گردشگر ورودی در جایگاه پنجم این لیست قرار گرفته است. در سال 2012 این پایتخت ترکیه، 6/ 11میلیون گردشگر به خود دید؛ آن هم تنها دو سال بعد از انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا. حالا نیز دستیابی به چنین رقمی از نظر کارشناسان، پرشی قابل توجه به نظر می‌رسد؛ گرچه برای دیدن تاثیر تنش‌های سیاسی منطقه بر گردشگری ترکیه، شاید بهتر باشد تا پایان سال جدید میلادی صبر کرد.

    6. نیویورک

    ششمین شهر از لیست پربازدیدترین شهرها که مسترکارت آن را معرفی کرده، نیویورک است که به شهری پرهیجان معروف است. این شهر نیز طبق برآوردها در سال گذشته میلادی 27/ 12میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است.

     

    7. سنگاپور

    در همین حال، سنگاپور چهارمین شهر آسیایی است که در لیست مسترکارت در جایگاه هفتم واقع شده. در سطح جهانی این شهر به‌خاطر جایگاه بالا در رشد اقتصادی، سیستم بهداشت و درمان و استاندارد زندگی، شناخته می‌شود و حالا توانسته 88/ 11میلیون گردشگر خارجی را به خود جذب کند .

    8. کوآلالامپور

    در همین حال در سال‌های اخیر مالزی توانسته محبوبیتی در میان گردشگران به‌دست آورد و به‌عنوان یکی از مقاصد انتخاب‌شده از سوی گردشگران شناخته ‌شود.

    این شهر با جاذبه‌‌های بسیار خود، در سال 2015، از 12/ 11میلیون گردشگر خارجی میزبانی کرده است.

    9. سئول

    در انتهای این لیست 10 موردی، دو شهر دیگر آسیایی قرار گرفته‌اند. براساس برآوردها، سئول با جذب 35/ 10 میلیون گردشگر در این جایگاه قرار گرفته است.

     

    10. هنگ کنگ

    هنگ‌کنگ با 66/ 8 میلیون گردشگر ششمین و هفتمین شهرها در میان این 10 شهر هستند.

    در همین حال لندن علاوه‌بر آنکه پربازدیدترین شهر جهان است، در صدر شهرهایی که بیشترین درآمد را از گردشگران ورودی داشته‌اند، نیز قرار گرفته است. چنانچه اشاره شد «مسترکارت» در گزارش خود علاوه بر معرفی 10شهر برتر گردشگرپذیر دنیا در سال 2015، نگاهی به میزان هزینه‌کرد گردشگران در 132شهر جهان نیز داشته است.

     

    طبق این گزارش و براساس برآوردها، گردشگران بازدیدکننده از لندن در سال 2015، 23/ 20 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که در مقایسه با سال 2014 میلادی 3/ 2درصد افزایش داشته است. نیویورک نیز با افزایشی نسبت به سال 2014 میلادی و با 37/ 17میلیارد دلار به‌عنوان دومین شهری معرفی شده که گردشگران در آن بیشترین هزینه‌کرد را داشته‌اند. این شهر از پاریس پیشی گرفته است؛ جایی که براساس برآوردهای مستر‌کارت گردشگران 61/ 16میلیارددلار هزینه کرده‌اند. سئول (با 24/ 15میلیارددلار)، سنگاپور (با 65/ 14 میلیارد دلار) و بارسلونا (با 86/ 13میلیارد دلار) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

     

    اما براساس گزارش مسترکارت، بانکوک به‌عنوان هفتمین شهر در رده‌بندی شهرهایی که بیشترین درآمدها را از گردشگران خود داشته‌اند، 36/ 12میلیارد دلار از گردشگران خود درآمد کسب کرده و عنوان سریع‌ترین شهر به لحاظ رشد در این زمینه را به خود اختصاص داده است؛ چرا که طبق آمار موجود درآمدهای این شهر از راه گردشگری، 8/ 11درصد رشد نسبت به سال 2014 را تجربه کرده است.

     

    توکیو، شهری که گردشگران بازدیدکننده آن 8/ 6 درصد کمتر از سال 2014 در آن هزینه کرده‌اند، شاهد بزرگ‌ترین ریزش از این حیث بود و به این دلیل جایگاهش در این رده‌بندی نسبت به سال قبل از آن، کاهش یافت. پس از آن، سیدنی قرار دارد که این شهر نیز کاهش 8/ 4 درصدی را در هزینه‌کرد گردشگران ورودی‌اش تجربه کرده است.

     

    ریشه‌یابی کاهش هزینه‌کردها

    اما براساس تحلیل مجمع جهانی اقتصاد، سقوط هزینه‌کرد گردشگران طی سال 2015 که در برخی کشورهای جهان تجربه شده است می‌تواند نتیجه کاهش ارزش پول آنها در برابر دلار امریکا باشد که به‌منظور برآورد هزینه‌ها استفاده می‌شود. ارزش پول تایلند، مالزی و ترکیه در برابر دلار امریکا کاهش داشته است؛ با وجود این، هزینه‌کرد گردشگران در این کشورها افزایش داشته که این کاهش ارزش پول را جبران می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو