عصر بازار

آخرین خبر از پوشش بیمه‌ای نوسانات ارزی

عصر اعتبار- مصوبه پوشش بیمه نوسانات نرخ ارز در انتظار اعلام نرخ‌های مربوطه توسط هیات دولت است.

آخرین خبر از پوشش بیمه‌ای نوسانات ارزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، مصوبه‌ مربوط به پوشش نوسانات مربوط به نوسانات نرخ ارز توسط صندوق ضمانت صادرات ایران به هیئت دولت ارسال شده و در انتظار اعلام نرخ‌های مربوطه توسط هیات دولت به منظور ابلاغ و اجرا است.

    در این مصوبه شرایط عمومی بیمه‌نامه نوسانات ارزی تصویب شده و به منظور اجرایی شدن تنها در انتظار  اعلام نرخ‌های مربوطه توسط هیئت دولت است. این مصوبه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت در حال رسیدگی است و به احتمال بسیار زیاد طی یکی - دو ماه آینده ابلاغ و به مرحله اجرا درمی‌آید.

    از مزیت‌های مصوبه پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ ارز این است که ریسک‌های اعتباری یعنی عدم بازپرداخت برای خریداران و صادرکنندگان مدنظر قرار گرفته و اگر نتوانند در سررسید تعیین شده پول خود را دریافت کنند صندوق ضمانت صادرات جبران خسارت می‌کند.

    آرش شهرآیینی عضو صندوق ضمانت صادرات با اعلام این خبر به ایسنا در رابطه با علت پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ ارز توضیح داد: ریسک نوسانات نرخ ارز صادرکنندگان را نگران می‌کند که به دلیل نوسان‌های ارزی دچار خسارت شوند اما با در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ ارز این دغدغه صادرکنندگان برطرف می‌شود تا بتوانند با شرایط بهتری کار خود را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی