عصر بازار

هک اطلاعات بانکی کاربران ۶ هزار فروشگاه اینترنتی

عصر اعتبار- هکرها از طریق کد های جاوا اسکریپت و اسکیمینگ آنلاین به اطلاعات بانکی کاربران ۶ هزار فروشگاه اینترنتی دست یافتند.

هک اطلاعات بانکی کاربران ۶ هزار فروشگاه اینترنتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته محققان هلندی روش های دستیابی به کارت های اعتباری از طریق کد های جاوا اسکریپت و اسکیمینگ آنلاین را کشف کردند. این کار از طریق هک سایت های خرید و فروش انجام می شود. به طوری که با استفاده از کد های جاوا اسکریپت به تمامی اطلاعات کارت های اعتباری دست پیدا می کنند.

    سال گذشته 3501 فروشگاه آنلاین آلوده به این کد شده بودند و روز به روز در حال افزایش است و امروز این عدد به رقم 5925 فروشگاه رسیده است. این کار اغلب از روی شکاف نرم‌افزاری و دسترسی به کد منبع به‌صورت در هنگام پرداخت آنلاین انجام می‌شود و اطلاعات سرقت شده به سرورهای مستقر در روسیه می‌رود و سپس بدل کارت های اعتباری از روی اطلاعات سرقت شده ساخته‌ می شود و بازار سیاه 30 دلار به فروش می‌رسد.

    تا به حال اطلاعات حساب چند کمپانی معروف‌ از جمله کمپانی اتومبیل‌سازی Audi ZA، بخش حکومتی NRSC مالزی، بخش فشن Converse، در بخشان جی اوها science museum Washington cathedral به سرقت رفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی