عصر بازار

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

بازگشایی سفارت کانادا در تهران درصورت استرداد خاوری امکان‌پذیر است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است کانادایی ها از هر فرصتی استفاده کردند تا علیه جمهوری اسلامی موضع‌گیری کنند لذا باید تعهد دهند نسبت به امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت نداشته باشند.

بازگشایی سفارت کانادا در تهران درصورت استرداد خاوری امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از میزان، حسن نوروزی با اشاره به درخواست کانادا برای بازگشایی سفارت خود در تهران گفت: زمانی که این کشور اقدام به تعطیلی سفارت خود در تهران کرد ادعا داشت بعد از دومیلیارد دلاری که از سوی آمریکا مصادره شد، آنها نیز بخشی از اموال ایران را مصادره کنند.

    نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها به خاوری از متهمان پرونده اختلاس 3هزار میلیاردی پناه داده و قصد همکاری برای بازگشت وی به ایران را ندارند.

    وی افزود: کانادا باید تعهد بدهد محکومان ایران را به کشورمان استرداد کند و اگر غیر از این باشد دولت و مجلس آن را بر نمی تابند و اجازه بازگشایی سفارت را نمی دهند.

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولتمردان کانادایی از ارتباطات بین المللی سوءاستفاده می کنند خاطرنشان کرد: کانادایی ها از هر فرصتی که دست داده استفاده کردند تا علیه جمهوری اسلامی موضع گیری کنند که اغلب بهانه های آنها اتهامات ضد حقوق بشری بوده که صحت نیز نداشته است لذا باید تعهد دهند نسبت به امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت نداشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی