عصر بازار

عربستان و سافت بانک صندوق سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری تاسیس می کنند

عصر اعتبار- روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی از تاسیس بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان توسط عربستان سعودی و 'سافت بانک گروپ'، کمپانی ژاپنی فعال در بخش فناوری و ارتباطات، با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد دلار خبر داد.

عربستان و سافت بانک صندوق سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری تاسیس می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: بر اساس بیانیه ای که سافت بانک منتشر کرد، سرمایه این صندوق، که به «چشم انداز سافت بانک» نام گذاری و دفتر اصلی اش در لندن دایر خواهد شد، 100 میلیارد دلار خواهد بود که از این رقم سهم صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان 45 میلیارد دلار و سافت بانک 25 میلیارد دلار است که در طول پنج سال تامین خواهد شد.
    این روزنامه انگلیسی افزود: این شرکت در همین حال بیان داشت که در طول پنج سال آینده، سالی 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد که این میزان به طور تقریی معادل یک چهارم مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در آمریکا است.
    فایننشال تایمز نوشت: بر اساس داده های آماری انجمن ملی سرمایه گذاری آمریکا، حجم اعتبار این صندوق در ردیف سایر شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی می باشد.
    این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه «سافت بانک و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان اخیرا حجم سرمایه گذاری هایشان را در حوزه فناوری افزایش داده اند»، افزود: اوایل سال جاری سافت بانک شرکت انگلیسی «آرم هولدینگ» را به ارزش 24 میلیارد دلار خریداری کرد.
    فایننشال تایمز اضافه کرد: در همین حال صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان نیز که اغلب در زمینه مواد پتروشیمی و مالی سرمایه گذاری کرده است در چارچوب گسترش سرمایه گذاری هایش در بخش های مختلف اخیرا 3.5 میلیارد دلار به شرکت خدمات مسافرتی مجازی «اوبر» سرمایه تزریق کرده است.
    این روزنامه انگلیسی نوشت: پروژه ایجاد این صندوق در چارچوب برنامه عربستان سعودی برای خارج کردن اقتصاد کشورش از تک قطبی بودن تا سال 2030 میلادی می باشد.
    فایننشال تایمز افزود: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعود به شدت تلاش می کند تا از طریق نزدیک شدن با ژاپن و کشورهای آسیایی زمینه تحول در اقتصاد کشورش را فراهم سازد.
    این روزنامه افزود: زمانی که او در ماه گذشته از توکیو دیدن کرد با نخست وزیر و روسای شرکت های ژاپنی از جمله «ماسایوشی سان» موسس سافت بانک در خصوص گسترش همکاری های تجاری فی مابین گفت وگو کرد.
    فایننشال تایمز به نقل از «ماسایوشی سان» نوشت: با تاسیس صندوق چشم انداز سافت بانک، قادر خواهیم بود تا به شکل گیری شرکت های فناوری نوپا در سراسر جهان کمک کنیم. تا یک دهه دیگر این صندوق تبدیل به بزرگ ترین شرکت سرمایه گزاری در بخش فناوری خواهد شد.
    به نوشته این روزنامه انگلیسی، شرکت ها و نهادهای دیگری نیز در این صندوق سرمایه گذاری خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو