عصر بازار

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان تا پایان امسال

عصر اعتبار- وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جدید از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم که پیش بینی می کنیم بیشتر این مبلغ صرف دادن تسهیلات به شرکت های صادراتی شود.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، صبح امروز در نشست خبری قائم مقام وزیر صنعت ،معدن و تجارت خسرو تاج در پاسخ به ایلنا در خصوص جوایز صادراتی گفت: دولت به صادرکنندگان بدهکار است و ما همیشه این را در نظر داشته‌ایم. به خصوص در 10 سال گذشته کاستی‌هایی در پرداخت جوایز صادراتی به وجود آمده است.

    وی ادامه داد: با توجه به مشکلات عراق و درگیری این کشور با داعش، صادرکنندگان ما مخصوصاً در بخش فنی و مهندسی دچار مشکلات زیادی شده اند و مطابق صحبت‌هایی که آقای نعمت‌زاده هفته گذشته با وزیر برنامه‌ریزی عراق انجام داد تاریخی برای پرداخت معوقات شرکت‌های ایرانی معین شد اما با این وجود ما یک اعتبار 200 میلیون دلاری برای صادرکنندگان به عراق در نظر گرفته‌ایم که تا امروز 100 میلیون دلار آن پرداخت شده است زیرا شرکت های صادر کننده ما توان منتظر ماندن برای وصل مطالبات خود را ندارند به همین جهت دولت با طرفهای عراق وارد مذاکره شده و شرکتها می توانند مطالبات خود را از طرق صندوق توسعه صادرات دریافت کنند.

    خسروتاج ادامه داد: سال گذشته نیز 300 میلیارد تومان تسهیلات صادراتی با سود 16 درصد پرداخت شده و امسال نیز 300 میلیارد تومان دیگر با بازپرداخت 14 ماهه پرداخت خواهد شد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امسال نیز توانستیم 50 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه پول دریافت کنیم که بیشتر در بخش حمل و نقل دریایی و جاده‌ای اقلام صادراتی پرداخت شده است. ضمن آنکه 22 میلیارد تومان از آن را برای دادن تسهیلات و کمک به پرداخت کارمزدهای بانکی اختصاص داده‌ایم و هزینه برگزاری نمایشگاه‌های  خارجی  را نیز از همین محل تامین می‌کنیم.

    وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال 90 میلیارد تومان اعتبار جدید از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم که پیش بینی می‌کنیم بیشتر این مبلغ صرف دادن تسهیلات به شرکت‌های صادراتی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو