عصر بازار

بیشترین و کمترین دریافتی مدیران ایرانی را بشناسید

حداقل و حداکثر حقوق کارشناسی در ایران؟

عصر اعتبار- سوال از درآمد افراد رفتار مودبانه‌ای نیست. با این حال این یکی از بزرگ‌ترین کنجکاوی‌های ماست که بدانیم حقوقی که می‌گیریم در مقایسه با دیگران چقدر کم یا زیاد است.

حداقل و حداکثر حقوق کارشناسی در ایران؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، زندگی فعلی ما نتیجه انتخاب های گذشته ماست. خیلی از ما در مقطعی از زندگی فرصت آن را داشتیم که رشته تحصیلی دیگری را بخوانیم یا شغل دیگری را انتخاب کنیم که مسیر دیگری را در زندگی پیش پای ما می گذاشت. شاید شما هم بارها در تنهایی از خود پرسیده باشید اگر آن رشته یا آن شغل را انتخاب کرده بودم الان وضع مالی من چطور بود؟ آیا در آن مقطع انتخاب درستی کردم یا باید آن شغل و تخصص دیگر را پیگیری می کردم؟

    ایران تلنت با انجام تحقیقی که بیش از 36 هزار شرکت کننده با شغل ها و تخصص های مختلف در آن شرکت کردند، به نتایج و اطلاعاتی دست پیدا کرده است که می تواند تا حد زیادی به این دست سوالات ما پاسخ دهد.

    در بیشتر شغل های موجود، می توان سه رده سازمانی را تصور کرد: مدیر، سرپرست و کارشناس. قاعدتا سطح درآمدی مدیر از سرپرست و سرپرست از کارشناس بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر افراد بر اساس تخصص خود میزان درآمد متفاوتی خواهند داشت. بنابراین تخصص و رده سازمانی دو عامل تأثیرگذار برای تخمین میزان درآمد یک فرد محسوب خواهند شد. بر این اساس تخمینی از متوسط درآمد ماهیانه افرادی که در یک سازمان مشغول به کار هستند در ادامه آورده شده است.

    همان‌طور که در نمودار 1 مشاهده می کنید بیشترین درآمد مربوط به مدیران عامل با متوسط درآمد ماهیانه پنج و نیم میلیون تومان و پس از آن به ترتیب مدیران داروساز، نفت و گاز، مدیران مالی و حسابداری است. کمترین درآمد نیز در این سطح، برای مدیران روابط عمومی و مدیران اداری و مدیران دفتر است.

    در رده سرپرستان (نمودار 2) بیشترین در آمدها مربوط به مهندسان ارشد نفت و گاز است. مقایسه نمودار 1 و 2 نشان می‌دهد که متوسط درآمد ماهیانه یک مهندس ارشد نفت و گاز از درآمد یک مدیر روابط عمومی و یا مدیر هنری بیشتر است. کمترین در آمد در این سطح نیز برای سرپرستان اداری است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین، در مقایسه بین رده های سازمانی، در کنار مدیران و سرپرستان یک سازمان، این کارشناسان هستند که بدنه اصلی سازمان را شکل می دهند. در میان کارشناسان بیشترین درآمد برای کارشناسان داروسازی است. پس از آن کارشناسان دانشگاهی و مجددا بخش نفت و گاز بیشترین درآمد را دارند. در رده کم درآمدترین ها، پس از کارشناسان اداری و دفتری، معلمان و خبرنگاران کمترین درآمد را دارند.

    بنابراین در مجموع به نظر می رسد ورود به عرصه هایی چون نفت و گاز و همچنین داروسازی می تواند درآمد بیشتری برای افراد داشته باشد. کم درآمدترین شغل نیز در حیطه امور اداری و دفتری است که در هر سه رده کمترین درآمد را از آن خود کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو