عصر بازار

حق بیمه تأمین اجتماعی ۶ ماهه مددجویان امداد پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکمیته امداد شمال غرب شهر تهران با تشریح خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد در ۶ماهه نخست امسال از واریزحق بیمه تأمین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و مجری طرح خودکفایی طی این مدت خبر داد.

حق بیمه تأمین اجتماعی ۶ ماهه مددجویان امداد پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیر آدینه لو  با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از جمله فعالیت‌هایی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان انجام می‌دهد، افزود: یکی از این فعالیت‌ها و خدمات جدید با رویکرد توانمندسازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها است به طوری که 612 نفر از آنان از این خدمات بهره‌مند می شوند.

    وی با بیان اینکه سلامتی مددجویان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گام بلندی در راستای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است. هدف از اجرای این برنامه تامین امنیت اقتصادی برای آینده این دو قشر ( زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح های خودکفایی) است.

    مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 730 میلیون ریال خدمات بهداشتی و درمانی در شش ماهه اول امسال برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است، اضافه کرد: پرداخت فرانشیز دارو ، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی از جمله موارد انجام شده در زمینه خدمات درمانی است.

    آدینه لو با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان کمتر از شش سال با معرفی شبکه بهداشت و درمان به جامعه هدف ارائه می‌شود، بیان کرد: پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و 670  سالمند تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این تعداد بیش از یک هزار و 300 نفر زن سالمند و مابقی سالمندان مرد هستند. وضعیت عمومی سالمندان همواره از سوی مددکاران این نهاد پیگیری می شود. برگزاری کلاس های آموزشی ، اردوهای زیارتی و سیاحتی، پرداخت کمک معیشت، خدمات درمانی و امور بیمه، خدمات تامین مسکن و ساختمان، برخی خدمات خاص از جمله مشاوره، امور حقوقی و قضایی، پرداخت وام کارگشایی، تسهیلات اشتغال و کارانگیزی و کمک به امر ازدواج برای فرزندان آنان از خدمات این نهاد برای سالمندان است.

    مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران یادآور شد: سال گذشته بیش از سه میلیارد ریال در زمینه خدمات بهداشتی ودرمانی و بیش از شش میلیارد ریال به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی برای مددجویان کمیته امداد شمال غرب شهر تهران هزینه شد.

    آدینه لو با بیان اینکه بانک اطلاعات تمامی خانواده‌های نیازمند در شمال غرب شهر تهران در اختیار این نهاد قرار دارد، افزود: نیکوکاران در ایام محرم برای تسریع و سهولت در توزیع نذورات و صدقات مردمی بین نیازمندان، می‌توانند کمک‌های خود را در قالب طرح احسان حسینی به مساجد، دفاتر کمیته امداد  و مراکز نیکوکاری اهدا کنند تا طبق نیت آنان در اسرع وقت به دست خانواده‌های بی‌بضاعت برسد.  ترویج فرهنگ انفاق، ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند از مهمترین اهداف طرح احسان حسینی است.

    وی با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکزنیکوکاری تا پایان ماه صفر آماده‌ دریافت و توزیع انفاق و احسان عاشقان سیدالشهدا(ع)است،گفت:خیران می‌توانند در قالب غذای گرم، جیره خشک، سبد کالا و مساعدت‌های نقدی به اطعام و احسان خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

    مدیر کمیته امداد شمال غرب شهر تهران  با بیان اینکه عزادارن و مردم نیکوکار در مرکز شهر تهران با شرکت در طرح اطعام حسینی حدود 50 میلیون  ریال در سال گذشته کمک کرده اند، یادآور شد: با تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده با هیات امنای مساجد امیدواریم مساعدت و مشارکت اهالی خیر در این طرح بیش از سال‌های گذشته باشد. نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه آنی پرداخت #0215*8877*   کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

    آدینه لو به مشارکت‌های مردم در شمال غرب شهر تهران در قالب طرح صدقه اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح طی شش ماه نخست امسال از بیش از 74 هزار صندوق صدقات بزرگ، متوسط و کوچک توزیع شده در منازل و مغازه ها، بیش از 23 میلیارد ریال جمع آوری و برای رفع نیازهای مددجویان هزینه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی