عصر بازار

عضو هیئت مدیره بانک سپه در گفت و گو با عصراعتبار مطرح کرد:

کیش اینوکس بستری برای توسعه پلتفرم‌های مالی کشور

عصر اعتبار- سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور با شرکت برخی از بزرگترین شرکتها، بانکها و موسسات داخلی و بین‌المللی از ۱۰ تا ۱۳ آبان در حالی در جزیره کیش برگزار می‌شود که در این میان، بانک سپه نیز به عنوان یک بانک دولتی و نیز نخستین بانک ایرانی، حضوری فعال در این نمایشگاه خواهد داشت.

کیش اینوکس بستری برای توسعه پلتفرم‌های مالی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، به همین بهانه سراغ مصطفی پرتو افکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه رفتیم و نظر او را درخصوص انتظارات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نمایشگاه جویا شدیم. پرتو افکنان، دوران پسا برجام که با خروج بانک سپه از تحریم‌های ناعادلانه بین المللی همراه بوده است را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بانکی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان توصیف می‌کند. در ادامه مشروح این مصاحبه را با هم می‌خوانیم.

    هدف بانک سپه با توجه به زمینه فعالیت‌هایش برای حضور در کیش اینوکس چیست؟ و این بانک چه برنامه هایی را در این نمایشگاه دنبال می¬کند؟
    همانطور که می‌دانید بانک سپه با بیش از 92 سال سابقه در صنعت بانکی کشور به عنوان تامین کننده مالی اصلی در بسیاری از طرح‌های ملی حضور داشته است. این مهم جز به اراده این بانک به عنوان بازوی مالی و اجرایی دولت  محقق نگردیده، بنابراین بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یک بانک بزرگ دولتی در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی و تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر تخصص، تجربه، اعتبار حرفه¬ای و دانش بانکی حاصل از نود و دو سال خدمت صادقانه به مردم ایران همواره تلاش کرده از طریق حضور گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی در داخل کشور و همچنین عرصه¬های بین‌المللی رسالت خویش را در رشد و توسعه اقتصاد ملی و افزایش رفاه اجتماعی  به واسطه حمایت از واحدهای تولیدی و بازرگانی به انجام رساند.
    این بانک ارائه خدمات مطلوب به مردم را وظیفه و رسالت  اصلی خویش دانسته و اصولی نظیر مشتری مداری، توسعه خدمات نوین بانکی(ریالی/ ارزی)، استقرار نظام بازاریابی حرفه¬ای و... را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در تلاش است، به منظور رونق کسب و کار  و حفظ و تقویت منافع مشتریان بانک سپه با ارائه خدمات متنوع و جدید در نمایشگاه کیش اینوکس، به عنوان یک شریک تجاری همواره حامی و همراه فعالان اقتصادی باشد.
    برای چندمین بار است که در این نمایشگاه حضور دارید و عملکرد سال گذشته این نمایشگاه را چگونه دیدید؟
    با توجه به عملکرد مثبت، تنوع گروه‌های کالایی و همچنین استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران خارجی از نمایشگاه کیش اینوکس در سال گذشته، بانک سپه برای دومین سال متوالی در این نمایشگاه  حضور خواهد یافت. کیش اینوکس بستری برای توسعه پلتفرم‌های مالی کشور و حرکت به سمت جذب منابع خارجی است.  بانک سپه با داشتن مزیت نخستین بانک ایرانی و برند شناخته شده در صنعت بانکی کشور از این فضای ایجاد شده در راستای شبکه سازی و افزایش ارزش بهره برداری خواهد کرد.
    با توجه به فضای پسا برجام نمایشگاه امسال را چگونه پیش بینی می‌کنید؟
    بدیهی است که بسیاری از کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی با توجه به روند اجرایی پسا برجام تمایل فراوانی در خصوص مشارکت  و حضور در نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را دارند که این امر علاوه بر اینکه  باعث رشد چشمگیر بازدید کنندگان و سرمایه گذاران خارجی  این نمایشگاه خواهد شد، باعث ارتقاء روابط تجاری و سرمایه‌گذاری¬های بین المللی در کشور نیز می¬گردد. 
    بر این اساس بانک سپه نیز با خروج از تحریم¬ها به فعالیت های بین المللی خود سرعت بیشتری داده است. در این راستا شعب بانک در خارج از کشور فعال شده‌اند و زمینه سازی برای مبادلات بین المللی بالا رفته است. نخستین بانک ایرانی با داشتن سه شعبه در شهرهای فرانکفورت، پاریس و رم و همچنین یک بانک مستقل با نام بانک بین المللی سپه در لندن، از دهه 1970 عرضه خدمات به مشتریان ایرانی و خارجی در اکثر کشورهای دنیا  را آغاز کرده است. در حال حاضر نیز واحدهای یادشده آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه ابلاغ و تایید اعتبار، معامله و تنزیل اسناد اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه بانکی، افتتاح حساب و پرداخت حوالجات هستند.
    قابلیت های جزیره کیش برای میزبانی از نمایشگاه چیست؟
    قابلیتهای جزیره کیش را می‌توانم از دو منظر توضیح دهم؛ اول از نظر قابلیت‌هایی که در داخل جزیره وجود دارد و دوم از نظر قابلیت‌های که بانک سپه در این جزیره در اختیار دارد. از قابلیت‌های جزیره کیش برای میزبانی از نمایشگاه می¬توان به وجود امکانات مناسب و متعدد در جزیره کیش و سهولت تردد بدون ویزا برای مدیران شرکت¬های بین‌المللی و سرمایه‌گذاران خارجی، اشاره داشت. از سوی دیگر با توجه به اینکه طبیعتاً شهر و کشوری مورد نظر گردشگر تجاری قرار می¬گیرد که دارای رونق اقتصادی باشد و جزیره کیش دارای پتانسیل¬های سرمایه‌گذاری بالایی است. در عین حال بانک سپه هم با داشتن چندین شعبه در بهترین مراکز تجاری جزیره کیش و با بهره¬مندی از کارکنان متخصص در زمینه های مختلف، آماده ارائه انواع خدمات ریالی و ارزی به مشتریان است. امیدوارم بانک سپه بتواند با مشارکت فعال خود در این نمایشگاه و با تبیین افق-های همکاری میان دست اندرکاران بخش خصوصی داخل و خارج از کشور، همگام با سیاست های ایران، گام های سریعتری برای شکوفایی اقتصادی کشور برداشته و بیش از پیش در عرصه های داخلی و بین المللی ایفای نقش کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو