عصر بازار

مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی:

جذب ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی تا پایان سال

عصر اعتبار- احمد جمالی با بیان اینکه تا پایان سال میزان جذب سرمایه گذاری‌ها به بیش از ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید، گفت: در حوزه نقل و انتقالات منابع مالی هم اکنون مشکلی وجود ندارد و ما با بانک‌‌های مختلف همکاری لازم را داریم و در ماه‌های گذشته نیز شرکت‌های بزرگ خارجی منابع خود را به داخل کشور منتقل کرده‌اند.

جذب ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، احمدجمالی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از میزان جذب سرمایه گذاری خارجی تا پایان سال 95 چه قدراست؟ اظهار داشت: در صورتی که روند جذب سرمایه گذاری‌ها تا پایان سال همانند ماه‌های گذشته باشد و این ارقام را مورد توجه قرار دهیم و بخواهیم پیش‌بینی در این خصوص داشته باشیم تا پایان سال میزان جذب سرمایه گذاری‌ها به بیش از 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران بیشتر در کدام حوزه‌ها است؟ گفت: عمدتا سرمایه گذاران تمایل دارند در بخش انرژی، انرژی‌های تجدید ناپذیر، حوزه خودرو و در بخش شیلات و کشاورزی سرمایه گذاری داشته باشند و اخیرا با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش صنعت گردشگری نیز سرمایه گذاران خارجی از کشورهای گوناگون اعلام آمادگی کرده‌اند.

    مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی در مورد الحاق ایران به FATF افزود: در حوزه نقل و انتقالات منابع مالی هم اکنون مشکلی وجود ندارد و ما با بانک‌‌های مختلف همکاری لازم را داریم و در ماه‌های گذشته نیز شرکت‌های بزرگ خارجی منابع خود را به داخل کشور منتقل کرده‌اند.

    وی در مورد نقل و انتقالات ارزی نیز تصریح کرد: هم اکنون با ارزهای معتبر مورد قبول بانک مرکزی نقل و انتقالات انجام می‌شود و مشکلی در حوزه نقل و انتقالات سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی