عصر بازار

معرفی ۱۰۰۰ میلیارد ریال طرح دریایی به سیستم بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: صنایع دریایی متقاضی دریافت تسهیلات بانکی را برای دریافت هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانکها معرفی کردیم.

معرفی ۱۰۰۰ میلیارد ریال طرح دریایی به سیستم بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهرداد مظفری در یک نشست خبری با بیان اینکه طی نیمه اول امسال برای پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دریایی، شرکت‌های متقاضی را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، اظهار داشت: حدود 40 تا 50 درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری برای حدود 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی معرفی به بانک‌ها داشته باشیم.

    مظفری همچنین با اشاره به نیاز سالانه یک تا دو میلیارد دلاری صنایع دریایی به تسهیلات بانکی، گفت: عدم توسعه این صنعت با کمبود منابع مالی و عدم ساماندهی سازمان‌ها و نهادها مرتبط است.

    وی از انعقاد قرارداد با سه بانک صادرات، توسعه تعاون و رفاه برای اختصاص تسهیلات 2100 میلیارد ریالی به صنایع دریایی در روزهای آینده خبر داد و گفت: با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز قراردادی برای صدور ضمانت‌نامه جهت فعالیت‌های حوزه صنایع دریایی تا سقف 70 میلیارد ریال منعقد شده است.

    به گفته وی، انعقاد قرارداد با یک بانک چینی برای صدور ضمانت‌نامه فعالیت‌های صنایع دریایی از دیگر اقدامات انجام شده برای تقویت این صنعت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی