عصر بازار

کلاهبرداری میلیاردی یک‌زن با عنوان نماینده سازمان ملل

عصر اعتبار- رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست زنی افغان را که با معرفی خود به عنوان نماینده سازمان ملل اقدام به کلاهبرداری از کارگران افغانی در ایران کرده بود، شناسایی کند.

کلاهبرداری میلیاردی یک‌زن با عنوان نماینده سازمان ملل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در خرداد ماه سال 1395 تعدادی از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر و طرح شکایت های مشابه عنوان داشتند که خانم جوانی از اتباع کشور افغانستان با طرح وعده دروغین تشکیل پرونده در دفتر سازمان ملل برای مهاجران افغان برای انتقال قانونی آنها به سایر کشورها اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ میلیونی از آنها کرده  است.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  و با مراجعه مالباختگان به پایگاه نهم پلیس آگاهی، آنها در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که خانم جوانی از اتباع کشور افغانستان به نام آرزو. م  مدعی شده که قادر است با تشکیل پرونده‌ای در دفتر سازمان ملل نسبت به انتقال قانونی آنها به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی اقدام کند و با این وعده مبالغی میلیونی از آنها دریافت کرده است.

    یکی ازمالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آرزو به بهانه اینکه برای شروع بررسی هر پرونده باید مبلغ دو میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضی مهاجرت پرداخت شود، این مبلغ را از من گرفت  و در ادامه و به درخواست او در چندین نوبت دیگر نیز مجموعا 12 میلیون تومان دیگر به او پرداخت کردم اما پس از چند روز زمانیکه برای پیگیری روند قانونی مهاجرت خود به دفتر سازمان ملل رفتم، متوجه شدم که اصولا چنین روندی برای مهاجرت قانونی اتباع افاغنه به سایر کشورها وجود ندارد.

    در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش‌های مالی پول‌های واریز شده توسط مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پول‌های واریزی تماما به حساب خانمی افغان به نام رقیه. م واریز شده است که با شناسایی این خانم در منطقه باقرشهر و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که وی یکی از بستگان آرزو  است که او نیز با وعده دروغین استخدام در دفتر سازمان ملل، فریب وی را خورده است.

    رقیه  پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آرزو  به من وعده  استخدام در دفتر سازمان ملل را داد و به این بهانه گفت که برای استخدام لازم است تا ابتدا دوره‌ای را برای کارورزی  بگذرانم. مدتی بعد به همراه او و برای تشکیل پرونده به خانه‌های مهاجرین افغان می‌رفتیم و او من را به عنوان همکار خود در دفتر سازمان ملل معرفی می‌کرد. او پول‌های دریافتی از مردم را به حساب عابربانک من واریز می‌کرد و در حال حاضر نیز متواری شده است.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش متهم پرونده از سوی مقام  قضایی صادر شده است.

    وی از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه یا محل‌های تردد این شخص دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 73948277 در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

    رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی برای طرح شکایت از متهم پرونده نکرده‌اند نیز دعوت کرد تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو