عصر بازار

لزوم گسترش روابط پارلمانی دو کشور;

ایران و چک ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی دارند

عصر اعتبار- «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس سنای جمهوری چک، ضمن اشاره بر ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و چک، بر ضرورت گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

ایران و چک ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، "پارمیسل سوبوتکا" نائب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک شامگاه یکشنبه با «مسعود پزشکیان» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
    پزشکیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روند رو به رشد روابط مجالس دو کشور گفت: گفت وگوی منظم و مستمر میان نمایندگان دو کشور تاثیر بسزایی در تسهیل و تسریع همکاری های دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک خواهد داشت.
    وی افزود: مجلس شورای اسلامی از انتقال متقابل تجربیات و گسترش روابط پارلمانی و دوستانه خود با مجالس جمهوری چک در سطوح مختلف استقبال می کند.
    نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک کشورهایی با توان اقتصادی بالا و پیشرفت های علمی و فنی قابل ملاحظه هستند که می توانند با اجرایی کردن توافقات کنونی و توسعه زمینه های همکاری فیمابین از این ظرفیت ها به نفع دو ملت استفاده کنند.
    وی افزود: مبادلات تجاری برد-برد موجب ایجاد روابط با ثبات و ماندگار میان دو کشور خواهد شد و مزیت های تجاری ایران و چک امکان انجام این نوع از معاملات را فراهم کرده است.
    پزشکیان از کشاورزی، همکاری های علمی، قطعه سازی، توریسم، انرژی های نوین و طب سنتی به عنوان زمینه های مستعد برای همکاری های دو طرف نام برد و گفت: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که حمایت های لازم را از توسعه این همکاری ها به عمل آورد.
    پارمیسل سوبوتکا نائب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی و مثبت همکاری های ایران و چک گفت: سابقه مثبت همکاری های دو کشور بستری مناسب برای توسعه همکاری های دوستانه فیمابین در عصر جدید است.
    وی افزود: مجالس دو کشور نقش مهمی در تسهیل روابط فیمابین بازی می کنند و این سفر نیز با هدف تقویت همکاری های پارلمانی جمهوری چک و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
    نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک گفت: در دوره ای که تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد روابط ایران با سایر کشورها تحت شعاع قرار گرفت و اکنون با رفع این تحریم باید علاوه بر بازسازی روابط سابق، روابط موجود را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم.
    وی تولید خودرو، صنایع تزئینی شیشه ای، تولید انرژی های پاک و کشاورزی صنعتی را از مهترین سرفصل های مورد علاقه جمهوری چک برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
    لازم به ذکر است «سیدمهدی فرشادان» رئیس و «رسول خضری» عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و چک نیز در این دیدار حضور داشتند که با نمایندگان مجلس سنای جمهوری چک درخصوص نحوه توسعه همکاری های دوستانه دو کشور رایزنی و گفت وگو کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو