عصر بازار

گرامیداشت شانزدهمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در بورس تهران

عصر اعتبار- بازگشایی معاملات امروز دوشنبه مورخ ۲۶ مهر ماه سال ۹۵ بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و دکتر قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

گرامیداشت شانزدهمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، این مراسم نمادین در شانزدهمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. زنگ معاملات به علیرضا برادران مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

    گفتنی است: این شرکت 000 48 میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. در بورس تهران 321 شرکت حضور دارند که سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی رتبه بیست و دوم را در این میان این شرکت ها از نظر ارزش بازار کسب کرده است. این شرکت جزء 50 شرکت فعال تر بورس تهران قرار گرفته است. در صنعت چند رشته­ای صنعتی 4 شرکت پذیرش شده اند اما چون شرکت های پذیرش شده در آن بزرگ هستند این صنعت در میان 37 صنعت بورس تهران رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

    یادآور می شود: شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی اولین بار 30 شهریور ماه 79 در بورس مورد معامله قرار گرفته است. موضوع فعالیت این شرکت عبارتست از: سرمایه­گذاری و مشارکت در شرکت­ها، طرح­ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، خدماتی،  بازرگانی و خرید و فروش سهام اینگونه شرکت­ها و انجام عملیاتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فعالیتهای مذکور ارتباط داشته باشد و یا اجرای آن­ها را تسهیل نماید و نیز اداره آن قسمت از اموال، موسسات و شرکت­های مربوط به تبصره 82 قانون بودجه سال 1362 کل کشور و سایر اموال و مؤسسات و شرکت­هایی که توسط صندوق بازنشستگی کشوری در اختیار این شرکت گذاشته می­شود.

    لازم به ذکر است: این مراسم نمادین که در بورس­ های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می­ دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

    بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

    شایان ذکر است :  بر اساس تقویم تهیه شده در سال 1395 این مراسم توسط مدیران شرکت های بزرگ بورسی انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی