عصر بازار

تجارت دو جانبه ایران و عمان به پنج میلیارد دلار می‌رسد

عصر اعتبار- تجارت دو جانبه میان ایران و عمان از یک میلیارد دلار کنونی به پنج میلیارد دلار تا پنج سال آینده صعود می‌کند.

تجارت دو جانبه ایران و عمان به پنج میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پایگاه خبری تایمز عمان به نقل از دکتر امیر کردوانی، مدیر میز ایران و پروژه‌های خاورمیانه در شرکت حقوقی بین المللی "سی ام سی کامرون مک‌کنا" نوشت: حجم تجارت میان ایران و عمان رو به رشد است و این سلطان نشین در موقعیت بهتری برای سود بردن از گشایش بازار ایران پس از رفع تحریمها برخوردار است.

    دکتر کردوانی که در سمیناری پیرامون سرمایه گذاری خارجی در ایران سخنرانی می کرد، اظهار کرد شرکتهای عمانی در موقعیت مناسبی برای بهره بردن از فرصتهای بازار ایران قرار دارند و در حال حاضر در شماری از پروژه‌های مهم حضور دارند.

    وی با اشاره به نقشی که عمان به عنوان میانجی و تسهیل کننده در مذاکرات "برنامه جامع اقدام مشترک" داشته است، اظهار کرد: سرمایه گذاران عمانی می توانند فرصتهای سرمایه گذاری در هتلهای ایران را بررسی کنند زیرا بازرگانان این کشور تجربه زیادی در بخش هتلداری دارند.

    کردوانی به پروژه‌های متعدد شامل خطوط لوله گاز ایران-عمان، خط کشتیرانی ایران-عمان و مرکزی خریدی به ارزش 250 میلیون دلار اشاره کرد که انتظار می رود همکاریهای اقتصادی میان دو کشور را تحکیم کنند.

    با اجرای برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی، ایران فرصتهای سرمایه گذاری گسترده ای برای سرمایه گذاران خارجی در بخشهای مختلف مانند نفت و گاز، معدنکاری، گردشگری، هتلداری، خودرو، تاسیسات زیرساخت و فناوری اطلاعات و ارتباطات عرضه می کند.

    شرکت حقوقی بین المللی "سی ام سی کامرون مک‌کنا" با همکاری چند شرکت عمانی، سمیناری پیرامون سرمایه گذاری خارجی در ایران در مسقط برگزار کرد. در این سمینار دیپلماتهای ارشد، مدیران بازرگانی، تیمهای مدیریت بازرگانی و استراتژیستهای بازار از کشورهای منطقه خلیج فارس و اروپا حضور داشتند و کارشناسان بین المللی اطلاعات و تجارب خود از بازار ایران و ورود به آن را در اختیار شرکت کنندگان گذاشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو