عصر بازار

ارتقای معیشت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تلاش برای ارتقای معیشت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بازنشستگی نیست و درمان ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.

ارتقای معیشت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه با بیان اینکه این سازمان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور است و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی تنها یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه خدمات درمانی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.

    وی افزود: در کنار خدمات درمانی، 18 خدمت بیمه‌ای به بیمه شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به حق مسکن، غرامت دستمزد، حق از کارافتادگی و بیمه بیکاری و بن خواروبار اشاره کرد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تحت پوشش بودن 5 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی تامین اجتماعی گفت: وظیفه تامین معیشت این افراد را به عهده داریم اما متاسفانه در برابر بسیاری از آنها شرمنده هستیم و سعی می‌کنیم هر سال خدمات معیشتی به بیمه‌شدگان را ارائه دهیم.

    نوربخش ادامه داد: خدمات دیگری نظیر سفرهای زیارتی را برای افراد تحت پوشش ترتیب داده‌ایم و سعی می‌کنیم امنیت خاطر مستمری‌بگیران را تامین کنیم.

    وی با بیان اینکه وظایفی در قبال 14 میلیون نیروی کار کشور داریم، گفت: این افراد با محاسبه خانواده‌هایشان به 36 میلیون نفر می‌رسند و ما بدون اتکا به بودجه عمومی کشور فعالیت‌هایی را برای آنها انجام می‌دهیم و باید گفت که ماهانه 5200 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات و تجهیز منابع در سازمان می‌شود و این مبلغ 30 درصد بودجه عمومی کشور است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان به اقدامات انجام شده در مدت گذشته از جمله احیای مجدد معاونت فرهنگی – اجتماعی این سازمان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم پاسخگویی آنلاین به پرسش‌های بیمه شدگان را نیز اخیرا راه‌اندازی کرده‌ایم که نشان‌دهنده اهمیتی است که سازمان برای پاسخگویی به افکار عمومی قایل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو