عصر بازار

در تحلیلی بررسی شد:

شاخص کل بورس از نگاه تکنیکالی به کدام سو می‌رود؟

عصر اعتبار- شاخص کل در ابعاد بلند مدت در روند صعودی قرار گرفته است و همچنان در ابتدای راه روند مدنظر ارزیابی می‌شود. هر چند در ابعاد کوتاه مدت احتمالات نوسانات منفی بیشتر نمود پیدا می‌کند. به احتمال بسیار زیاد، تا پایان سال جاری، شاخص کل سقف ۸۹ هزار واحد را شکسته و به سمت اهداف بالاتر حرکت کند.

شاخص کل بورس از نگاه تکنیکالی به کدام سو می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد مهدی عشریه تحلیلگر بازارسرمایه و کارشناس ارشد مهندسی مالی در گزارشی به تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس و شاخص‌های سیمان، خودرو و پالایشگاه را مورد بررسی قرار داده است. شرح آنها را در ادامه می خوانید.

    شاخص کل و ارتفاع 89 هزار واحدی تا پایان سال
    شاخص کل در ابعاد بلند مدت در روند صعودی قرار گرفته است و همچنان در ابتدای راه روند مدنظر ارزیابی می‌شود. هر چند در ابعاد کوتاه مدت احتمالات نوسانات منفی بیشتر نمود پیدا می‌کند. به احتمال بسیار زیاد، تا پایان سال جاری، شاخص کل سقف 89 هزار واحد را شکسته و به سمت اهداف بالاتر حرکت کند. حداقل هدف شاخص در روند صعودی فعلی، 130 هزار واحد ارزیابی می‌شود. از بعد کلان، انتخابات امریکا در کوتاه مدت، سوئیفت و انتخابات ایران در بلند مدت و همچنین قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها، بر روی اتفاقات بازار سرمایه سایه افکنده است.

    شاخص سیمان و ریسک پایین
    شاخص سیمان، ظاهرا تغییر فاز خود را آغاز کرده است و تمایل بیشتری به افزایش از خود نشان داده است. پیش‌بینی می‌شود شاخص سیمان در میان مدت حداقل رشد 30 درصدی را به همراه داشته باشد. همچنین در بلند مدت نیز، شاخص گروه مستعد رشد و ثبت اهداف جدید در بازه زمانی حدود دو ساله است. پیش‌بینی می‌شود گروه سیمان، با توجه به افت شدیدی که در سالیان اخیر و متاثر از رکود و اتفاقات منطقه‌ای بود، کاهش قیمت شدیدی را تجربه نخواهند کرد لذا بسیار کم ریسک ارزیابی می‌گردند. هرچند در اتفاقات منطقه‌ای ضعف مدیران سیمانی به دلیل ناتوانی در فروش سیمان و وابستگی شدید به چند بازار محدود به شدت نمود پیدا کرد، اما توجه به اتفاقات منطقه‌ای قدرت تصمیم‌گیری در مورد این گروه را تسهیل می‌سازد.

    شاخص خودرو و روند نامناسب
    شاخص گروه روند مناسبی را نشان نمی‌دهد. احتمال افت شاخص گروه خودرو در کوتاه مدت بسیار زیاد ارزیابی می‌شود. هر چند از بعد کلان و موج شماری، شاخص گروه خودرو برای تکمیل روند سال گذشته خود، به موج جدیدی برای صعود نیاز دارد ولی در حال حاضر احتمال این رشد ضعیف ارزیابی می‌شود. در ابعاد میان مدت نیز شاخص گروه خودرو به صورت افقی و کم نوسان ارزیابی می‌شود. گروه خودرو با توجه به قراردادها و اتفاقاتی که متاثر از برجام بود، با رشدهای قابل توجهی مواجه شدند ولی تاکنون نتوانستند در توجیه رشدهای اخیر خود، صورت‌های مالی مناسبی به بازار ارائه دهند و همین مساله باعث فروکش توجه بازار به این گروه شد.

    شاخص پالایشگاه و اصلاح کوتاه مدت
    شاخص گروه، در ابعاد کوتاه مدت، بر روی مقاومت بسیار مهمی قرار دارد. احتمال بسیار زیاد شاخص گروه، با اصلاح در کوتاه مدت مواجه شود. پس از اصلاح مذکور، گروه رشد خود را در ابعاد بلند مدت آغاز کرده و با توجه به شکست مقاومت نفت در قیمت 52 دلار، شاهد رشد این گروه و بازگشت پالایشگاه‌ها به روزهای خوش خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو