عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی در دیدار معاون نخست وزیر لوکزامبورگ:

از ایجاد دفاتر نمایندگی و شعب بانک های ایران و لوگزامبورگ استقبال می کنیم

عصر اعتبار- روابط بین ایران و لوکزامبورگ نیازمند ایجاد روابط مستحکم بانکی است و با ایجاد دفاتر نمایندگی و شعب بانکی در کشورهای طرفین، زمینه گسترش روابط بانکی ایران و لوکزامبورگ از سطحی شروع و به تدریج توسعه خواهد یافت.

از ایجاد دفاتر نمایندگی و شعب بانک های ایران و لوگزامبورگ استقبال می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، ولی اله سیف در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ از افتتاح شعب و نمایندگی بانک های لوکزامبورگی در ایران استقبال و ضمن بیان علاقه مندی بانک های ایرانی برای ایجاد شعب و نمایندگی در لوکزامبورگ خاطرنشان کرد: همزمان با برقراری روابط کارگزاری، سطح روابط بانکی طرفین توسعه و بیش از پیش گسترش خواهد یافت. ضمن آنکه اقتصاد ایران و لوکزامبورگ دارای ویژگی های خاص و مکمل کننده ی هستند و با توجه به نیاز لوکزامبورگ برای بازار مصرف و ایجاد سرمایه گذاری و در مقابل نیاز ایران برای جذب سرمایه گذار خارجی می توان از ظرفیت های اقتصادی دو طرف حداکثر استفاده را برد.

    سیف ایجاد روابط بانکی مناسب را پیش نیاز روابط دو کشور خواند و  افزود: اگر با نگاه مثبت به آینده بنگریم بایستی از این فرصت ها حداکثر استفاده شود و از این طریق همکاری های طرفین توسعه یابد.ضمن آنکه بانک های ایرانی در مسیر استانداردهای بین المللی در حال فعالیت هستند، بر این اساس کشورهای اروپایی در مراوده بانکی با ایران مشکلی نخواهند داشت .
    رییس شورای پول و اعتبار با پیشنهاد سفر هئیت بانکی لوکزامبورگ به ایران و ملاقات هئیت های بانکی طرفین تصریح کرد: ملاقات بانکداران دو کشور ضمن انتقال تجربیات، فرصت مناسبی برای  رفع ابهام های احتمالی در خصوص برجام است.
    وی در ادامه با اشاره به تجربه بانکداری اسلامی در ایران  گفت: ایران در زمینه بانکداری اسلامی تجربه های فراوانی دارد، ضمن آنکه  در سال های اخیر  در مورد ابزارهای مالی و اسلامی نیز اقدامات مناسبی انجام داده است و با توجه به تجربه بانک های لوگزامبورگی در موضوع ابزارهای مالی تبادل این تجربیات زمینه تعمیق روابط را فراهم می کند.
    سیف با بیان اینکه ظرفیت های زیادی بین دو کشور ایران و لوگزامبورگ وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای منافع مشترک طرفین بهره برد گفت: ایران به واسطه برخورداری از منابع طبیعی غنی و نیروی کار جوان، ماهر و تحصیل‌کرده و همچنین بازار مصرف قابل توجه، فرصتی منحصر به فرد برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران دنیا به شمار می‌آید که لازم است با ایجاد روابط مستحکم بانکی مورد بهره برداری قرار گیرد.

    همچنین در این دیدار اتین اشنایدر معاون نخست وزیر لوکزامبورگ  و وزیر اقتصاد و دارایی ضمن ابراز خشنودی از ادامه همکاری میان دو طرف گفت: خوشبختانه با برداشته شدن تحریم ها شرایط برای همکاری بیشتر میان دو کشور فراهم شده است و دیگر مانعی برای همکاری های تجاری میان دو کشور وجود ندارد، اکنون در ابتدای راه شکل گیری روابط تجاری هستیم، در این بین ذکر این نکته لازم است که لوکزامبورگ با داشتن سابقه ای 30 ساله در زمینه بانکداری اسلامی، سومین کشور مطرح در این حوزه است.
    اشنایدر در ادامه از آمادگی این کشور برای تبادل فرصت های آموزشی میان دو کشور خبر داد و گفت: لوکزامبورگ یکی از کشورهای موفق و پیشرو در زمینه آموزش بانکداری برای فعالان در حوزه بانکداری است و بر همین اساس لوکزامبورگ از تبادل همکاری های آموزشی میان دو کشور استقبال می کند. همچنین امیدوارم در آینده ای نزدیک هیئتی متشکل از بانکداران لوکزامبورگی برای گسترش روابط بانکی و تجاری  به ایران سفر کنند.
    همچنین در این جلسه وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ از رییس کل بانک مرکزی دعوت کرد تا به منظور گسترش همکار های بیشتر به این کشور سفر کند و با همتای خود دیدار و ملاقات داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی