عصر بازار

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:

اگر بانک کشاورزی نبود دیون گندمکاران پرداخت نمی شد

عصر اعتبار- دکتر معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اتفاق فرخنده تولید چشمگیرگندم در سال ۱۳۹۵ و خودکفایی کامل کشور در این زمینه، اگر بانک کشاورزی نبود دولت نمی توانست دیون گندمکاران را پرداخت کند.

اگر بانک کشاورزی نبود دیون گندمکاران پرداخت نمی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بعداز ظهر دوشنبه 26 مهر در گفتگو با واحد اطلاع رسانی این بانک با اشاره به عملکرد مثبت بانک کشاورزی در پروژه خرید تضمینی گندم گفت: تنها اهرم دولت برای پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم و برون رفت از شرایط پیش بینی نشده ، بانک کشاورزی بود و من از طرف ملت ایران یعنی ولی نعمتان همه ما ، از این بانک تشکر می کنم.

    وی افزود: از نمایندگان مجلس در شورای اقتصاد درخواست کردم نرخ خرید تضمینی گندم در سال 1396 را به گونه ای تعیین کنید که توان پرداخت به موقع آن را داشته باشید زیرا پرداخت به موقع برای کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

    نماینده مردم شبستر در ادامه سخنان خود عملکرد بانک کشاورزی در شهرستان متبوع خود را به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات کم بهره برای اجرای سیستم های آبیاری قطره ای قابل تحسین دانست و تصریح کرد: انگیزه دریافت تسهیلات کم بهره علاوه بر توسعه سیستم های مکانیزه آبیاری ، عاملی برای یکپارچه سازی زمین های زراعی و افزایش راندمات تولید شده و به این ترتیب بانک کشاورزی توانست علاوه برهدف اصلی خود که توسعه اقتصادی کشور است ، عامل تحقق توسعه پایدار در کشور شود.

    علیشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که کشاورزی بدنه اصلی توسعه کشورها را شامل می شود اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط فعلی با فرصت های ایجاد شده دیدگاه متفاوتی نسبت به گسترش درآمدهای غیرنفتی وجود دارد که در این زمینه تنها پایلوت ما اقتصاد محلی و بخش کشاورزی است و بانک کشاورزی به عنوان حامی اصلی بخش کشاورزی نقش به سزایی در توسعه درآمدهای غیر نفتی و استقلال کشور در این زمینه خواهد داشت.

    وی افزود: روستاها محل ثروت آفرینی هستند و این ثروت آفرینی نیاز به ابزار دارد که اولین ابزارآن ، بانک کشاورزی است.

    نماینده مردم شبستر در باره دیدگاه غالب مجلس نسبت به بانک کشاورزی گفت: خوشبختانه اغلب همکاران و دوستان نظر بسیار مساعدی نسبت به بانک کشاورزی به ویژه مدیریت این بانک داردند زیرا عملکرد آن در تمامی شاخص های اجرایی و تسهیلاتی بر اساس معیار و اصول استاندارد و کاملا بر پایه مشتری مداری است.

    وی تاکید کرد: یکی از مهمترین شاخصه ها و سیاست های بانک کشاورزی این است که تمام مراحل از جمله چرایی، چگونگی و دوراندیشی لازم را به کار می برد و همواره یک قدم جلوتر از مشتری حرکت می کند.

    علیشاهی همچنین درباره افزایش سرمایه بانک کشاورزی اظهار داشت: نمایندگان مجلس کاملا با این موضوع موافق هستند و با طرح موضوع در کمیسیون اقتصادی ، یقینا همه ما مدافع صد در صد افزایش سرمایه بانک کشاورزی خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی