عصر بازار

وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کرد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی که بعنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی اصفهان به این استان سفر کرده است، شب گذشته با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه با وی دیدار کرد.

وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی طیب نیا با اشاره به قرارداشتن در ماه محرم که یادآور از خودگذشتگی های امام حسین (ع) و یاران ایشان می باشد اظهار داشت: با فداکاری و از خودگذشتگی می توان در برابر ارتش های ظالم دنیا ایستاد و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز با الهام از نهضت حسینی و با الگوگیری جوانان از قیام حسینی و با پیروی از دستورات و رهبری امام خمینی(ره)  به پیروزی رسید و در سال های بعد از پیروزی انقلاب نیز موانع بسیاری با همین تفکر انقلابی از پیش رو برداشته شد.

    وی افزود: پس از جنگ تحمیلی و دفاع قهرمانانه ملت ایران در برابر ارتش کفر، دشمنان با آسیب شناسی از وضعیت اقتصادی ایران نقاط ضعف و آسیب ما را شناسایی کردند و نبردی سهمگین را بر علیه ما آغاز کردند که همان تحریم های بی سابقه علیه ملت ایران بود.

    طیب نیا اظهار داشت: دشمن ما آگاه است و از سلاح دانش بهره می گیرد، وابستگی به نفت و آسیب پذیری اقتصاد کشور نسبت به تکانه های خارجی نقطه مرکزی تحریم ها است.

    وی تصریح کرد: کمتر کشوری در دنیا توانسته است همانند ایران با وجود تحریم ها از رکود اقتصادی عبور کند ولی در کشور ما با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستیم از تحریم ها عبور کنیم.

    وزیر اقتصاد گفت: پس از اینکه دشمن دید مردم توانستند بر مشکلات ناشی از تحریم غلبه کنند و وقتی رکود اقتصادی به رشد اقتصادی مثبت تبدیل شد و آرامش به اقتصاد کشور برگشت با وجود کاهش قیمت نفت دشمنان تسلیم خواسته ملت و وادار به مذاکره با ایران شدند.

    طیب نیا یادآور شد: در حال حاضر ایران به تعهدات خود در مذاکرات عمل کرده ولی طرف غربی به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده است ولی در آینده دشمنان مجبور خواهند شد تحریم ها را به طور کامل برچینند.

    وی گفت: در دولت مصمم هستیم اصول اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم و هدف از این سیاستها، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار و مقاوم نسبت به تکانه های خارجی است، رشدی که منافع آن به طور عادلانه در جامعه توزیع شود و مبتنی بر دانش بوده زمینه را برای بهره وری کشور فراهم کند.

    وزیر اقتصاد افزود: بر اساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی امسال به 4،5 درصد رسیده است. ما مصمم هستیم با بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود در کشور و اقتصاد بین الملل زمینه را برای رشد کشور فراهم کنیم.

    طیب نیا گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و در سطح استانها به ریاست استانداران تشکیل شده است.

    وی گفت: بنا داریم واحدهایی که در دوران تحریم با مشکل مواجه شده اند و زمینه احیا شدن را دارند را کمک کنیم تا از رکود و تعطیلی خارج شوند.

    طیب نیا با بیان اینکه هر یک از وزرا مسئولیت یک یا دو استان را در زمینه اقتصاد مقاومتی برعهده گرفته اند گفت: از این طریق دولت از نزدیک با مشکلات استان ها آشنا می شود.

    وی افزود: امیدواریم همانطور که مد نظر مقام معظم رهبری است بتوانیم واحدهای کوچک و متوسط را از رکود خارج کنیم کما این که تاکنون موفق به انجام این مهم برای بیش از 7000 واحد صنعتی شده ایم و در استان اصفهان نیز بر اساس صحبت هایی که با استاندار شده بخش عمده ای از اهداف محقق شده است.

    وزیر اقتصاد یادآور شد: سعی ما این است که اگر مشکلاتی در استان وجود دارد در خود استان برطرف شود.

    طیب نیا اظهار داشت: از حمایت کم نظیری که از طرف نماینده ولی فقیه و روحانیت استان از استاندار و مجموعه دولت بعمل آمده است تشکر می کنم.

    در ادامه این دیدار، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن خیر مقدم به وزیر اقتصاد  و همراهان روایتی از امام حسین (ع) نقل کردند که هرکس بخواهد به هدفی برسد با نافرمانی خدا هرگز به هدف خود نخواهد رسید بر این اساس اگر هدف مقدسی دارید با وسیله صحیح و مقدس می توانید به آن هدف برسیم.

    وی اظهار داشت: در جریان کارها باید به مردم فشار زیاد وارد نکنیم داریم و طبقدستورات دین ما و امامان کمک به مردم و مراعات حال مردم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی