عصر بازار

علیرغم شکننده بودن وضعیت اقتصادی؛

اقتصاد آمریکا تأثیری بر انتخابات ندارد

عصر اعتبار- کمتر از یک ماه دیگر تا برپایی انتخابات آمریکا باقی‌مانده و انتظار کمی وجود دارد که تغییر چندانی در وضعیت اقتصادی این کشور به وجود آید که منجر به تغییر در نظر رأی‌دهندگان آمریکایی شود.

اقتصاد آمریکا تأثیری بر انتخابات ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، گزارش‌های اقتصادی از بازار مسکن و میزان تولید آمریکا تغییر چندانی را در وضعیت این دو آمار نشان نمی‌دهد. بازار املاک و مستغلات آمریکا تغییرات و حرکت کمی را از خود نشان می‌دهد و این در حالی است که در طی سال‌های گذشته، افزایش اشتغال باعث شده است که آمریکایی‌ها بتوانند خانه‌های بیشتری را خریداری کنند. تولیدکنندگان نیز همچنان همان وضعیت قبلی خود را طی می‌کنند. آنچه به مرکز توجه اقتصاددانان تبدیل شده، آخرین وضعیت شاخص قیمت مصرف‌کننده است. تورم همچنان به‌صورت خزنده باعث بالا رفتن هزینه‌های مسکن و پزشکی شده اما افزایش میزان اشتغال به بالا رفتن میزان دستمزدها نیز کمک کرده است.

    تا زمانی که تورم پایین باقی بماند،  بعید به نظر می‌رسد که بانک مرکزی فدرال افزایش نرخ بهره را تصویب کند. اقتصاد آمریکا در حال حاضر پایدار بوده و در حال رشد است اما این اقتصاد درعین‌حال چنان شکننده است که با یک تصمیم نادرست در واشنگتن در هم می‌شکند و خطرات بیشتری برای اقتصاد جهانی به بار می‌آورد.

    استیو بلیتز اقتصاددان ارشد در شرکت ام‌ساینس، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در نیویورک دراین‌باره گفت: «تصمیمات اشتباه اقتصادی و یا شوک‌های اقتصادجهانی به‌راحتی می‌تواند در هرزمانی اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهد.» وی افزود: «مسیر اقتصادی در پیش‌گرفته شده توسط چین، مساله برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا ازجمله خطراتی است که این ثبات اقتصادی را تهدید می‌کند. وی تأکید کرد: «اقتصاد ما جهانی است و همه‌چیز به‌هم‌پیوسته است».

    آمریکایی‌ها میزان بدهی‌های خود را محدودتر کرده و میزان ذخایر خود را افزایش داده‌اند و از دوره چندساله افزایش میزان اشتغال بهره می‌گیرند. در حقیقت میزان پرداختی‌های آن‌ها در قبال محصولات و خدماتی که دریافت می‌کنند، کمتر شده است چراکه قیمت نفت و گاز کاهش‌یافته و قیمت محصولات کشاورزی نیز به پایین‌ترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است. این مسئله باعث افزایش ارزش دلار شده است. رایان سوییت، مدیر ارشد اقتصادی در موسسه تحقیقاتی – تحلیلی مؤدی دراین‌باره گفت: «درواقع از دیدگاه مصرف‌کننده ما داریم قیمت کمتری برای آنچه تاکنون می‌خریدیم پرداخت می‌کنیم.»

    صرفه‌جویی مشتریان که به‌تازگی در آمریکا رکوردی تاریخی زده است، باعث ایجاد تورم پایین برای بسیاری از کالاها و خدمات شده است. آمریکایی‌ها با حساسیت خرید می‌کنند و اگر تجارت به معنای بالا بردن قیمت‌ها باشد، آن‌ها نیز به بازارهای دیگری برای خرید می‌روند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو