عصر بازار

تکلیف "حق بیمه قبوض برق" چه می‌شود؟

عصر اعتبار- با تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، قرار است که ردیف جدیدی در قبوض برق با نام "بیمه پایه حوادث طبیعی" گنجانده شود اما معاون هماهنگی توزیع توانیر معتقد است که به جای اجرایی کردن این طرح بهتر است که تکلیف حق بیمه قبوض مشخص شود.

تکلیف "حق بیمه قبوض برق" چه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمودرضا حقی‌فام - معاون هماهنگی توزیع توانیر – با بیان این‌که تا سال 1394 حق بیمه از مشترکان دریافت می‌شد، اظهار کرد: در قبوض دو ماهه 50 تومان از مشترکان دریافت می‌شد که در سال معادل هفت میلیارد تومان بود.

    وی با بیان این‌که توانیر شرکت بیمه‌ای را انتخاب و از این راه منابع را تامین می کرد، گفت: اگر دستگاه برقی مشترکی در اثر مسائل غیرطبیعی دچار مشکل می‌شد شرکت بیمه‌گر هزینه و خسارت آن پرداخت می کرد.

    به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر با استفاده از این روش توانستیم یک پوشش بیمه‌ای مناسب برای افزایش اطمینان مشترکان به صنعت برق ایجاد کنیم و باتوجه به اینکه قیمت بسیار کمی از مشترکان دریافت می شد اما تاثیرات بسیار مثبتی را به دنبال داشت.

    حقی‌فام تصریح کرد: هنوز پرونده برخی از مشترکان برای دریافت خسارت باز است تا کنون 4.5 میلیارد تومان خسارت به مشترکان بابت خسارت ناشی از قطع برق پرداخت شده است.

    وی با بیان این‌که در قانون بودجه سال 1395 این بیمه حذف شده است، ادامه داد: منتظر هستیم که در سال 1396 در ارتباط با خسارت ناشی از برق این بیمه مجددا پایه‌گذاری شود به گونه‌ای که یک مبلغ پایه و مناسب از مشترکان اخذ و در هنگام بروز حادثه بیمه خسارت را جبران کند.

    معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به طرحی که به تازگی به مجلس ورود پیدا کرده مبنی بر درج بیمه پایه حوادث طبیعی در قبوض برق، توضیح داد: با توجه به وضعیت فعلی صنعت برق و فاصله زیاد قیمت تمام شده و آنچه از مردم اخذ می‌شود اجرایی کردن این سیاست نمی‌تواند کار درستی باشد.

    به گفته حقی‌فام، نظر به این‌که مردم به پارامترهای مختلف در قبوض برق توجه ندارند و تمام تمرکز آنها روی قیمت قابل پرداخت است این مساله می‌تواند به ضرر صنعت برق تمام شود.

    وی راهکار خود را برای حل این مساله اخذ این قیمت در عوارض شهرداری‌ها و یا مولفه‌های دیگر دانست و افزود:بی شک دریافت چنین وجهی از طریق قبوض بیمه درست نیست و زمانی که جزییات این طرح عنوان شود وزارت نیرو نیز اعتراض خود را اعلام خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو