عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد

گرانی طلا و سکه در پی پیش بینی افت برخی شاخص های اقتصادی آمریکا

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش بینی منفی شدن برخی شاخص های اقتصادی آمریکا، به افزایش قیمت اونس جهانی طلا و در نتیجه سکه در بازار داخلی منجر شد.

گرانی طلا و سکه در پی پیش بینی افت برخی شاخص های اقتصادی آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای عصر امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار آزاد افزود: در هفته های گذشته، رشد نرخ دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی افت قیمت اونس جهانی طلا مطرح بود اما امروز عکس این موضوع اتفاق افتاد.
    به گفته وی، امروز به دلیل کاهش ارزش دلار در بازار، نزدیک به 10 دلار قیمت اونس جهانی طلا بالا رفت و افزایش قیمت نزدیک به 70 هزار ریالی سکه بهار آزادی در بازار را رقم زد.
    صرافان ارز و سکه در معاملات بازار آزاد، تا ظهر امروز هر دلار آمریکا را با 60 ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز، 35 هزار و 818 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 70 هزار ریال افزایش، 10 میلیون و 918 هزار ریال دادوستد کردند.
    بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با افزایش 9 دلار و 70 سنتی نسبت به دیروز، یک هزار و 262 دلار و 80 سنت قیمتگذاری شد.
    کشتی آرای یادآوری کرد: افت برخی شاخص های اقتصادی و حتی پیش بینی منفی شدن آنها می تواند ارزش دلار را کاهش دهد و امروز، پیش بینی کاهش شاخص های مشاغل و همچنین ارزش سهام در بازار آمریکا، به افت نرخ دلار منجر شد.
    وی گفت: باید تا فردا (چهارشنبه) به انتظار بنشینیم و ببینیم اعلام قطعی شاخص های اقتصادی آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ اقتصاد جهان، در نهایت چه تاثیری بر قیمت این هفته طلا و سکه در بازارهای جهانی و داخلی می گذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی