عصر بازار

برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور وزیر اقتصاد

عصر اعتبار- جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور وزیر اقتصاد و استاندار و اعضای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار گردید.

برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور وزیر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی طیب نیا که بعنوان جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان روز گذشته وارد این استان شد طی سخنانی در این نشست گفت: به دلیل وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت و به اقتصاد دولتی، اقتصاد کشور در سالهای گذشته رشد قابل قبولی نداشته است.
    وی عنوان داشت: هدف اقتصاد مقاومتی مقابله با مشکلات اقتصاد ایران است و اکنون که می دانیم مشکلات اقتصاد چیست باید با آن مقابله کنیم.

    وزیر اقتصاد گفت: جهت رفع مشکلات مرتبط با دولتی بودن اقتصاد، سیاستهای اصل 44 قانون اساسی ابلاغ شد که البته با اجرای اشتباه و ناقص نتیجه عکس داده است.

    طیب نیا اظهار داشت: سیاستهای اقتصاد مقاومتی از ابتدا با توجه به دو رویکرد  اصلاح محیط کسب و کار  و توجه به اصلاح ساختار و شکل بنگاههای دولتی و شبه دولتی پیاده سازی شده است.

    وی گفت: هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی بالا جهت ارتقا قدرت اقتصادی ایران در عرصه بین الملل و بهبود معیشت مردم است.

    سیاستهای اقتصاد مقاومتی کاملاً صحیح ، سنجیده و عملی است  و امروزه باید به آن سیاستها وفادار و عامل به آن بود.

    طیب نیا تصریح کرد: تجربه کاهش قیمت نفت نشان داد که سیاستهای اقتصاد مقاومتی از چه کارایی بالایی برخوردار است.

    در اجلاس اخیر وزرای امور اقتصادی در آمریکا اکثریت وزرا اذعان داشتند که اقتصاد ایران بهترین رشد و پیشرفت را در سالهای اخیر داشته است.

    طیب نیا گفت: امسال طلیعه دستیابی به رشد اقتصادی مستمر را شاهد هستیم.

    وزیر اقتصاد تاکید کرد: برنامه‌های بلند مدت و میان مدتی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور داریم که عمدتا در پروژه های اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

    وی گفت: از ابتدای سال 93 در وزارت اقتصاد شاهد تدوین و اجرای برنامه جامعی در زمینه برنامه‌ریزی انجام کار و اقتصاد مقاومتی بوده ایم.

    وی خاطر نشان کرد: در ابتدای شکل‌گیری دولت بسته خروج غیر تورمی از رکود تهیه و به مجلس تقدیم و در نهایت به قانون تبدیل شد.

    طیب نیا در پایان گفت: هدف ما اصلاً فعال کردن کلیه واحدهای تولیدی متوقف شده یا دچار رکود نیست برخی واحدهای تولیدی از ابتدای شکل‌گیری توجیه اقتصادی نداشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو