عصر بازار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

قیمت نهایی مسکن مهر به نفع مردم محاسبه می‌شود

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که در محاسبه قیمت نهایی مسکن مهر کفه ترازو باید به نفع متقاضیان و دقیق باشد، گفت: مردم توانایی مالی ندارند و باید دولت از آنها حمایت کند.

قیمت نهایی مسکن مهر به نفع مردم محاسبه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس گزارش بسیار خوبی را در خصوص مسکن مهر ارائه کرده که یک گزارش واقعی است.

    وی با بیان این‌که اساسی ترین مشکل ما در مسکن مهر مبحث منابع مالی است، ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز برای مسکن مهر از محل آورده نقدی مردم  و تسهیلات بانکی تامین می‌شود و در صورت عدم پرداخت سهم آورده مردم از سوی متقاضیان یا تامین به موقع تسهیلات بانکی اتمام پروژه ها با تاخیر مواجه خواهد شد.

    وی با بیان این‌که در بسیاری جاها این مشکل را داریم، افزود: در بسیاری جاها مردم به دلیل این‌که توان مالی ندارند که این مسئله واقعیت هم دارد نمی‌توانند آورده خود را تکمیل کنند.روزانه تعداد بسیاری از متقاضیان کم‌درآمد به دفتر بنده مراجعه کرده و تقاضای کمک در خصوص تکمیل آورده خود می‌کنند که باید برای آن راهکار پیدا شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که دولت در این زمینه باید به مردم کمک کند، گفت: قصد بنده همواره حمایت از متقاضیان مسکن مهر بوده و متاسفانه برخی رسانه‌ها دغدغه اینجانب در خصوص مردم را به طور ناقص انعکاس دادند.

    مهرآبادی درباره رقم آورده متقاضیان مسکن مهر افزود: آن چیزی که چند روز پیش در برنامه تلویزیونی اعلام شد یعنی 35 هزار میلیارد تومان برآوردی بود. با توجه به این‌که مقداری از واحدهای مسکن مهر خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی و سه جانبه است، آمار دقیقی در رابطه واریزی مردم در اختیار نداریم. اما گزارش‌های زیادی داریم که در اغلب استان‌ها مردم به دلیل عدم توان مالی آورده خود را واریز نکرده‌اند.

    وی ادامه داد: در گفت‌وگوی ویژه خبری هم یکی از بحث‌های مطرح شده مشکلات مالی پروژه‌ها بود که بنده اعلام کردم در بحث محدودیت مالی یکی از معضلات مردم هستند که البته منظور بنده آورده مردم بود نه خود مردم. در یک محاوره تلفنی فشرده و طولانی کلمه آورده از قلم افتاد. کمایاین‌که در ادامه گفتم مردم به دلیل این‌که می‌گویند ما توان مالی نداریم و راست هم می‌گویند نیامده‌اند آورده نقدی خودشان را پرداخت کنند. در واقع قصد و نیت بنده حمایت از مردم بوده و می‌خواستم بگویم مردم مشکل دارند و باید راهکاری برای این مسئله پیدا شود که متاسفانه توسط برخی سایت‌های خبری و صدا و سیما اول و آخر پاراگراف حذف و فقط جمله مردم هم یکی از معضلات ما هستند را بزرگنمایی کردند که موجب نارضایتی شدید مردم شده است.

    وی با تاکید دوباره بر این‌که یکی از مشکلات ما در مسکن مهر همین است که مردم توان پرداخت سهم خود را ندارند، اظهار کرد:  دولت باید به مسکن مهر کمک کند و واقعیت آن است که فقط با این حمایت می‌توانیم باقیمانده مسکن مهر را تمام کنیم.

    وی با بیان این‌که خودم را از جنس مردم و خدمتگذار آنها می‌دانم، گفت: بنده از صبح تا شب در میان پروژه‌های مسکن مهر هستم و خودم را به آب و آتش زده‌ام تا بتوانم چند واحد بیشتر از این طرح را آماده افتتاح و تحویل کنم.

    وی با بیان این‌که صداو سیما باید به دلیل این اقدام غیرمنصفانه (اطلاع‌رسانی ناقص) از مردم عذرخواهی کند، ادامه داد: اگر مردم از گفتار بنده –در گفت‌وگوی ویژه خبری- برداشت دیگری داشته‌اند،‌ صمیمانه از آنها عذرخواهی می‌کنم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این‌که در خصوص قیمت مسکن مهر فاز 11 اشتباه شده است، یادآور شد: در گفت‌وگو تلفنی با بخش خبری شبکه دو سیما ذهن بنده 39 میلیون و 700 هزار تومان بود که اشتباها 29 میلیون را اعلام کردم. معمولا بنده اعداد و ارقام مسکن مهر را به‌طور دقیق اعلام می‌کنم. اعلام قیمت 29 میلیون تومان اشتباه لفظی بوده و هیچ عمدی در کار نبوده است.

    مهرآبادی در خصوص قیمت نهایی مسکن مهر نیز گفت: در این باره به شهرهای جدید تاکید کرده‌ام که کفه ترازو باید به نفع مردم باشد و در این رابطه به شهرهای جدید فشار آورده‌ام که محاسبه قیمت‌ها به صورت دقیق انجام شود.

    وی تاکید کرد: همواره مدافع سرسخت مسکن مهر بوده و با جان و دل برای این طرح کار کرده‌ام و  تلاش می‌کنیم با حمایت دولت و کمک مردم این پروژه‌ها را ساماندهی و هرچه سریعتر به اتمام برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو