عصر بازار

صندوق سرمایه‌گذاری لوکزامبورگ علاقه‌مند به همکاری با ایران شد

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات با معاون نخست وزیر لوکزامبورگ گفت: در این مذاکرات بر گسترش روابط و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه ICT توافق شد.

صندوق سرمایه‌گذاری لوکزامبورگ علاقه‌مند به همکاری با ایران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی در دیداری با معاون نخست وزیر لوکزامبورگ بر سرمایه‌گذاری این کشور در حوزه ICT اشاره کرد و گفت: امروز با حضور تمامی بخش‌های وزارت ارتباطات و کارشناسان لوکزامبورگ کمیته مشترک دو طرف در وزارت ارتباطات آغاز به کار می‌کند تا در زمینه همکاری‌های آینده به بحث و تبادل نظر بپردازد.

    وی همچنین از مذاکرات خوب نخست وزیر لوکزامبورگ با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی خبر داد و ابراز کرد: در این مذاکرات با توافق در زمینه امضای سند حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل، می‌توان به گسترش روابط امیدوار بود.

    به گفته وزیر ارتباطات بحث ماهواره دیگر موضوع مورد بحث در این نشست بوده که دو طرف به ادامه مذاکرات تاکید کردند.

    اتین اشنایدر -معاون نخست‌وزیر لوکزامبورگ- هم با اشاره به ملاقات‌های مثبت خود با مقامات ایرانی با تاکید بر تاریخ کهن ایران و توانمندی بالا به ویژه حضور جوانان تحصیل کرده در ایران گفت: امیدوارم همکاری‌های اقتصادی ادامه یابد.

    وی به همراه تیم بزرگ اقتصادی به ایران آمده است و نمایندگان 40 شرکت حوزه ICT  او را همراهی می‌کنند.

    او لوکزامبورگ را مرکز مهم فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری این کشور با 3500 میلیارد یورو گردش مالی علاقه‌مند است با توجه به رفع تحریم‌ها با ایران همکاری داشته باشد.

    وی بیوتکنولوژی، خودروسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات را زمینه‌های دیگر همکاری دو کشور دانست.

    اشنایدر گفت: ایران می‌تواند دروازه ورود ما به بازار آسیا باشد و به همین جهت صندوق سرمایه‌گذاری لوکزامبورگ علاقه‌مند به حضور در بازار ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی