عصر بازار

چند نفر در صف وام ازدواج هستند؟

عصر اعتبار- بنا به آمار دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا تاریخ ۲۱ مهرماه تعداد ۴۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر تسهیلات به مبلغ ۳۴.۸۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

چند نفر در صف وام ازدواج هستند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، 86 درصد مخاطبان اقتصاد آنلاین در نظرسنجی اخیر این سایت درباره وام ازدواج، نارضایتی خود را از سیستم بانکی اعلام کردند، این مهم باعث شد تا جدیدترین آمار مربوط به روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان در گزارش پیش رو بررسی شود.

    چه تعداد متقاضی در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند؟

    تا 21 مهرماه تعداد696.569 نفر متقاضی در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند که از این تعداد 342.790 نفر از در مرحله تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند.

    بر اساس این گزارش  حسب مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری بانکهای عامل مکلف شدند از محل منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری خود نسبت به تخصیص اعتبار برای اعطای تسهیلات موصوف اقدام کنند.

    چه تعداد از متقاضیانی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند، موفق به دریافت این تسهیلات نشدند؟

    در سال های گذشته کلیه متقاضیانی که نسبت به ثبت نام در سامانه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در مهلت مقرر اقدام کرده و همچنین پس از تعیین شعبه از سوی بانک عامل نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین و تامین وثایق کافی در زمان تعیین شده اقدام کرده باشند، موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

    کدام بانک ها تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می کنند؟

    تا ابتدای سال 1395 تعداد 27 بانک (شامل بانکهای ملی ایران، سپه، پست‌بانک‌ایران، کشاورزی، مسکن،توسعه تعاون، ملت، صادرات ایران، تجارت، رفاه کارگران، پارسیان، اقتصادنوین، سامان، پاسارگاد، آینده، انصار، ایران زمین، دی، حکمت ایرانیان، شهر، قوامین، قرض الحسنه مهر ایران، رسالت، گردشگری، کارآفرین و موسسات ملل و کوثر) در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج عضو بوده‌اند.اما حسب مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری کل کشور مبنی بر اینکه کلیه بانکها و موسسات اعتباری کشور مکلف به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از محل منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری خود هستند، با عنایت به لزوم اتصال بانکها به سامانه مربوطه، بانک سینا از 24 مردادماه به سامانه ازدواج متصل شد و عضویت سایر بانکهای عامل نیز از سوی بانک مرکزی در دست بررسی و پیگیری است.

    فاصله زمانی دریافت وام از زمان ثبت در سامانه چقدر است؟

    با توجه به تعداد متقاضیان در صف بانکها و همچنین میزان منابع سپرده‌های قرض الحسنه و جاری موجود در استان ها، شهرها و شعب بانکها و همچنین مدت زمان تکمیل مدارک از سوی متقاضی(به مدت 2 ماه)، تخمین فاصله زمانی دریافت تسهیلات از زمان ثبت متقاضیان امکان‌پذیر نیست. اما با توجه به تاکید و پیگیری عملکرد بانکها از سوی این بانک، سیستم بانکی کشور نهایت تلاش و اهتمام خود را جهت تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط که نسبت به ثبت نام بهنگام در سامانه و تکمیل مدارک در بانک اقدام کرده باشند، می‌کند.

    فعال ترین بانک ها در پرداخت وام ازدواج کدامند؟

    درخصوص معرفی بانک‌های فعال در زمینه ارائه تسهیلات بیشتر و به موقع ازدواج به جوانان، ضمن  اینکه خاطرنشان می سازد کلیه بانکهای عامل کشور با پیگیری بانک مرکزی، سعی در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در حداقل زمان ممکن دارند، از میان آنها می‌توان به ترتیب بانکهای ملی ایران، ملت و تجارت از میان بانکهای‌دولتی وخصوصی‌شده و بانکهای قرض‌الحسنه مهر ایران و پارسیان از میان بانکهای خصوصی به لحاظ بیشترین تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی در سامانه یاد شده، در سال 1394 و شش  ماهه اول سال 1395 در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نام برد.‏‏‏

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو