عصر بازار

نیروی کار اروپا از انگلیس خارج می‌شود؟!

نگرانی سرمایه گذاران آمریکایی از بازار انگلیس

عصر اعتبار- شرکت‌های بازرگانی و تجار آمریکایی درباره آینده سرمایه‌گذاری در انگلیس بعد از برگزیت اعلام نگرانی کرده‌اند.

نگرانی سرمایه گذاران آمریکایی از بازار انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فایننشیال تایمز بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایالات‌متحده بیان کرد شرکت‌های آمریکایی که 590 میلیارد دلار در انگلستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به دلیل نگرانی در خصوص از دست دادن بازار اتحادیه اروپا در انگلستان، در حال تجدیدنظر در برنامه‌های اجرایی خود هستند.

    در این گزارش آمده است: «ما اعتقادداریم که انگلستان همچنان باید به جابه‌جایی نیروهای کار بدون ایجاد موانع مختلف ادامه بدهد. به‌علاوه باید اطمینان دهد که کسب‌وکارها در انگلستان بعد از خروج از اتحادیه اروپا نیز همچنان می‌توانند از کارمندان اروپایی برای کارهای خود بهره بگیرند و نباید برای این کار ممنوعیت و یا فرایند بروکراسی اداری وجود داشته باشد. بر این اساس باید به سه میلیون نیروی کار فعلی که از اتحادیه اروپا در انگلستان حضور دارند و در حدود 6.6 درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند، اطمینان داده شود که همچنان می‌توانند در این کشور فعالیت کنند.»

    بر اساس این سند، که قرار است در هفته جاری به دفتر کابینه انگلستان نیز ارسال شود، انگلستان بعد از خروج از اتحادیه اروپا باید «دسترسی نامحدودی» به بازار اروپا در خصوص کالاها و خدمات موردنیاز داشته باشد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های آمریکایی را همچنان حفظ کند.

    اتاق بازرگانی ایالات‌متحده در این گزارش همچنین در مورد اینکه انگلستان می‌تواند قوانین خود را همچنان با اتحادیه اروپا مرتبط نگه دارد و از ایجاد موانع مختلف جهت سرمایه‌گذاری در این کشور جلوگیری کند، ابراز نگرانی کرده است.

    تجار آمریکایی در حال حاضر از اینکه انگلستان بعد از خروج از اتحادیه اروپا نتواند به نیروی کار توانمند اروپایی دسترسی داشته باشد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

    در روز 23 ژوئن سال جاری میلادی، مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. ترزا می نخست‌وزیر جدید انگلستان نیز اخیراً اعلام کرده است که ماده 50 پیمان لیسبون و فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به‌سرعت به اجرا می‌گذارد و این کار تا ماه مارس سال 2017 اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو