عصر بازار

آغاز همکاری‌های ایران با سازمان ملل در زمینه مسکن

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های اسکان بشر، توجه بیشتر به وجوه اجتماعی توسعه شهری نسبت به توسعه کالبدی در ایران را از نکات حائز اهمیت در سیاستگذاری کلان مسکن عنوان کرد.

آغاز همکاری‌های ایران با سازمان ملل در زمینه مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر خود به سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات3) که از 26 تا 29 مهرماه در کیتو پایتخت اکوادور در حال برگزاری است و به موضوع اسکان بشر و وضعیت کلی مسکن اختصاص دارد با دکتر خوآن کلوس معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر (هبیتات) دیدار و گفت‌وگو کرد.

    در این دیدار، وزیر راه و شهرسازی با پرثمر ارزیابی‌کردن همکاری ایران با هبیتات بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های اسکان بشر (هبیتات) در زمینه توسعه پایدار شهری به ویژه از طریق دفتر اسکان بشر تهران تاکید کرد و گفت: برگزاری کنفرانس هبیتات 3 و تصویب دستور کار نوین شهری اقدامی پراهمیت و مثمرثمر است و مدنظر قرار دادن سند آن در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری توسط کشورها در سطوح ملی و محلی ضروری است.

    آخوندی توجه بیشتر به وجوه اجتماعی توسعه شهری نسبت به توسعه کالبدی در ایران را از نکات حائز اهمیت در سیاستگذاری کلان مسکن عنوان کرد و افزود: ما در امر توسعه پایدار شهری در ایران بر دو موضوع زیست‌پذیری و جابه‌جایی شهری متمرکز هستیم چراکه تحقق زیست‌پذیری، مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد که در این فرآیند نقش آموزش نیز بسیار مهم است.

    معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، ضمن اشاره به نقش بسیار مهم برنامه‌ریزی در توسعه شهری گفت: هبیتات می‌تواند از طریق دفتر خود در تهران همکاری بیشتری در زمینه‌های ظرفیت‌سازی و آموزش با دولت ایران داشته باشد.

    براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات3) با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی به عنوان نماینده ایران و کشورهای عضو در کیتو پایتخت اکوادور از 26 تا 29 ادامه دارد. قرار است در این سفر، تمامی کشورها، گزارش ملی خود را در زمینه مسکن و اسکان ارایه دهند و در نهایت با تصویب یک سند، راهبردها و استراتژی‌های کلان کشورهای متعهد برای 20 سال آتی مسکن و اسکان بشر در سراسر دنیا تصویب کند و به اجرا درآید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی