عصر بازار

۳۰۰ چک در دستان مالباختگان

دستگیری جاعل ۴۰ میلیاردی چک های سفید امضا

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند جاعلان چک های سفید امضا که با فروش چک های جعلی به افراد بازاری اقدام به ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

دستگیری جاعل ۴۰ میلیاردی چک های سفید امضا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سردار بخشعلی  کامرانی صالح گفت : در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای شهرستان ملارد به شکایت آقای «فتح الله سعیدی عیشی» مبنی بر جعل وکلاهبرداری به دادسرای کرج ، پرونده جهت بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

    وی گفت : در تحقیقات مقدماتی ماموران، شاکی به پلیس آگاهی دعوت و اظهار داشت که در سال 92 مدارکش مفقودشده و فقدان آنها را به مراجع مربوطه اعلام کرده است ، اما به تازگی متوجه شده است که با مشخصات وی تعداد زیادی دسته چک از بانک های متعدد توسط افراد جاعل با مشخصات او و عکس جاعلان صادر شده است.

    سردار کامرانی صالح بیان داشت : به گفته شاکی ، بدون اینکه درحساب ها ریالی موجودی وجود داشته باشد چک های زیادی دست افراد بازاری در حال گردش است وزمانی که سر رسید چک ها فرا می رسد ، با توجه به خالی بودن حساب ها ، چک ها برگشت خورده که منجر به شکایت های متعددی از شاکی پرونده به مراجع قضایی شده است که تحت رسیدگی است.

    فرمانده انتظامی استان البرز گفت: به لحاظ اهمیت موضوع واحتمال باندی بودن جرم واخلال در نظام پولی کشور ، پرونده حهت رسیدگی ویژه تحویل اداره عملیات پلیس آگاهی شد.

    این مقام انتظامی اظهار کرد : در ابتدا دو تیم اطلاعاتی و عملیاتی با بکار گیری تمامی امکانات وسیستم های اطلاعاتی جهت بررسی ادعای شاکی ، وارد عمل شدند.

    سردار کامرانی صالح افزود: پس از استعلام از مراجع قضایی در خصوص مفقود شدن مدارک شاکی و احراز صحت وسقم اظهارات شاکی ، از بانک هایی که با نام «فتح الله سعیدی عیشی» توسط جاعل دسته چک دریافت شده بود استعلام صورت گرفت که مشخص شد از اکثر بانک های شهرستان کرج دسته چک با این نام دریافت شده است که به خاطر نداشتن موجودی کافی 300 فقره چک به مبلغ 40 میلیارد ریال تا کنون ، برگشت خورده است. 

    فرمانده انتظامی استان البرز گفت: از آن جائیکه فرد جاعل وافتتاح کننده حساب در مدارک ارائه شده به بانک ها از مدارک جعلی استفاده کرده بودوهیچ گونه ردی از خود به جای نگذاشته بود ، شناسایی جاعل را با مشکل مواجه می کرد که با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده ماموران ، رد فرد سابقه داری به نام (ع –ت )در چک ها به دست آمد.

    سردار کامرانی صالح اظهار کرد: با بررسی سیستم اطلاعات افراد، مشخصات متهم وعکس وی باعکس روی مدارک شاکی مطابقت داده شد و با انجام اقدامات گسترده فنی واطلاعاتی در نهایت آدرس متهم در اندیشه شناسایی شد.

    این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر ودر بازرسی از منزل وی تعداد 35 فقره چک سفید امضاء کشف وبه همراه متهم به پلیس آگاهی منتقل شدند.

    سردار کامرانی صالح تصریح کرد: متهم در بازجویی ماموران از وجود هرگونه کلاهبرداری اظهار بی اطلاعی کرد اما با توجه به اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود وبه جرم خود مبنی بر جعل شناسنامه شاکی و سپس چسپاندن عکس خود ودریافت کارت ملی وافتتاح حساب با مدارک جعلی و گرفتن دسته چک های متعدد از بانک های مختلف شهرستان کرج اعتراف کرد.

    فرمانده انتظامی استان البرز گفت: بنا به اعترافات متهم، چکها را به صورت سفید امضاء به دو نفر که با وی همکاری داشتند تحویل داده و آنها نیز چک ها را به مبلغ 150تا 200 هزار تومان به متقاضیان فروخته اند.

    وی خاطرنشان کرد : با راهنمایی متهم دستگیر شده،مخفیگاه متهمان در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و پس از دریافت نیابت قضایی، نامبردگان در دو عملیات جداگانه دستگیر ودرتحقیقات اولیه منکر خرید چک جعلی شدند ، ولی در مواجهه با متهم اصلی وفروشنده چک های جعلی به ناچار لب به اعتراف گشودند و اقرار کردند که از سال 92 با متهم آشنا شده و حدودا 60 فقره چک سفید امضاء از وی خریداری ودر بازارخرج کرده اند.

    سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به فروش چک های سفید امضاء در بازار و نداشتن هیچ آدرس ومشخصات قبلی از افرادی که از بابت این چک ها متضرر شده اند قاضی دستور چاپ خبر را از طریق رسانه های جمعی صادر کرده است تا افراد مالباخته که چک هایی با عنوان «فتح الله سعیدی عیشی» در دست دارند جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و همچنین سایر افراد کلاهبردار نیز شناسایی و دستگیر شوند.

    فرمانده انتظامی استان البرز گفت : تا کنون 32 نفر از کسانی که از بابت برگشت چک ها بالغ بر 10 میلیارد ریال متضرر شده اند شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

    گفتنی است ، هر سه متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آن جا روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو