عصر بازار

حضورفعال در اتحادیه بین المللی تعاون

تعاونی ها وام خارجی می گیرند

عصر اعتبار- معاون امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه اتحادیه بین‌المللی تعاون با بخش توسعه سازمان ملل زمینه برای جذب منابع از مجامع خارجی برای بخش تعاون ایران فراهم شد.

تعاونی ها وام خارجی می گیرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علیرضا قراگوزلو درباره برگزاری نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) و اجلاس بین‌المللی تعاون که 11 تا 13 اکتبر2016 (20 تا 22 مهر) در کِبِک کانادا برگزار شد گفت: ICA به عنوان مجمع عمومی بخش تعاون یکی از سازمان‌های مشروع بین‌المللی است که روابط بین‌سازمانی بسیار خوبی با نهادهای جهانی از جمله صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و بخش توسعه سازمان ملل (UNDP) دارد.

    وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات این مجامع اهمیت بسیار زیادی برای ایران و به طور خاص بخش تعاون دارد اظهار کرد: با حضور فعال در مجامع بین‌المللی می‌توانیم در اتحادیه بین‌المللی تعاون صاحب کرسی شویم.

    معاون امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در ادوار گذشته ایران حضور فعالی در انتخابات ICA نداشت افزود: استراتژی جدید بخش تعاون این است که نه تنها در اجلاس بین‌المللی حضور داشته باشد بلکه این حضور باید فعال باشد.

    قراگوزلو ادامه داد: از سال 1995 رابطه ICA و سازمان ملل عمیق‌ شد که این ارتباط تنگاتنگ موجب شد تا اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) به عنوان بازوی تجاری و توسعه سازمان ملل تبدیل شود.

    این مقام مسئول در اتاق تعاون ایران افزود: در حاشیه اجلاس بین‌المللی تعاون تفاهم‌نامه مهمی بین بخش توسعه سازمان ملل و ICA منعقد شد که در 16 بند، اهداف توسعه پایدار ICA و نقش‌آفرینی تعاونی‌ها تبیین و تهیه شد.

    معاون امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم‌نامه فرصتی برای ایران در جهت جذب منابع مالی از مجامع جهانی فراهم شد گفت: منابع مالی بخش تعاون در مجموع از سه منبع بانکی، مشارکت‌ بخش خصوصی و سازمان‌های بین‌المللی قابل تامین است و لازمه جذب منابع از مجامع بین‌المللی تسهیل شرایط حضور ایران در مجامع جهانی است.

    وی افزود: در مجمع ICA همچنین مدل‌های جدید کسب و کار از جمله ایجاد تعاونی‌های الکترونیکی و توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفت تا ایران نیز بتواند جایگاه خود را در بخش تعاون ارتقا دهد.

    وی با تاکید بر اینکه باید افراد متخصص، جوان و توانمند را برای حضور در انتخابات مجامع بین‌المللی معرفی کنیم گفت: آنچه تاکنون مسلم است عدم حضور فعال ایران در مجامع جهانی و نداشتن کرسی به دلیل کم کاری‌های داخلی بوده است و نباید ریشه اصلی را در مسائل بین‌المللی جستجو کرد.

    قراگوزلو افزود: ایران برای حضور در مجامع بین‌المللی ظرفیت‌های بالایی دارد اما باید این ظرفیت‌ها با شناسایی افراد متخصص شناسایی شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو